چه عواملی باعث تفاوت بین خرده فروشی و عمده فروشی شد؟

عنوان 20- مدیرعامل ریحان سبز اکباتاندر در دو دهه اخیر دولت ها نه تنها برنامه مشخص و جدی برای حمایت از تلویزیون نداشتند، بلکه با مشکلات و خودتحریمی های فراوانی که در این بخش ایجاد کردند، عملاً یک کار مهم را مختل کردند. بخشی از فعالیت های این شرکت ها بوده و با این حال همزمان با اهمیت این بخش در اقتصاد کشور، دولت ها نیز با توجه بیشتر از نقش فعال آن ها کاسته اند.

با این حال، شرکت‌های تلویزیونی طی سال‌های گذشته با تکیه بر توانمندی‌های خود و با اتخاذ راهکارهای متفاوت در برابر موانع ناشی از تحریم‌های داخلی و خارجی، نقش مهم و مهمی را ایفا کرده‌اند.

در عین حال، در حالی که دولت ها برای تنظیم مشاغل کوچک در اقتصاد کشور تلاش می کنند و از بازیگران زنجیره پخش از جمله شرکت های تلویزیونی و رادیویی، خرده فروشان و خرده فروشان غفلت می کنند، بخش خصوصی نیز از نقش خود غافل نشده است. ارتقای فناوری و دانش، بهبود روش های توزیع، ایجاد ابزار در رکود اقتصادی، بهبود روش های مذاکره، ارتقای سطح آموزش و… مواردی است که فعالان این مجموعه را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

این در حالی است که هزینه های زیادی از سوی فعالان تولید انجام شد. سود بسیار کم و هزینه های روزافزون این صنعت مانع از پیشرفت آن شد. افزایش چند برابری قیمت ماشین آلات اعم از ناوگان و ماشین آلات صنعتی، افزایش بی رویه هزینه های بسته بندی، افزایش قیمت سوخت نسبت به دهه گذشته، افزایش بی رویه دستمزد و حقوق، افزایش تورم و قیمت مواد غذایی و دارو، افزایش کمتر تقاضا، افزایش ناگهانی بدهی دولت از سازمان های رادیویی پزشکی، سیاست های دولتی مانند آزادسازی قیمت ها یا محدودیت ها و صدور مجوز تردد خودروها، اخذ هزینه های بالا از صدا و سیما از شهرها و شهرستان ها و غیره همگی جدی است. موانع توسعه شرکت های تلویزیونی در کشور در این راستا توجیه اقتصادی سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه تلویزیون بیش از پیش کاهش یافت.

موارد ذکر شده در شرایطی است که صنعت پخش رادیو در دنیا روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است و عقب نشینی از آن می تواند آسیب های زیادی به آینده این صنعت وارد کند، اما بیهودگی این فعالیت و نگاه میانجیگری و میانجیگری دولتها. موجب شد تا شاهد توسعه این صنعت بر اساس استانداردهای جهانی نباشیم. البته در بخش نرم افزار کشور ما حتی موفق به تولید نرم افزارهای متعددی در زمینه فروش، ثبت سفارش، حسابداری، انبار و … شده است، اما در بخش سخت افزار به دلیل تحریم ها و سرمایه کم در این بخش، نسبت به سایر کشورهای جهان با تاخیر مواجه بوده است.

اخیراً انتشار اخباری مبنی بر معرفی 50 شرکت توزیع کننده دارو به دادسرای جرایم اقتصادی موجب نگرانی بسیاری از فعالان این حوزه شد که مدعی شدند این شرکت ها باید مابه التفاوت را برای حذف ارز ترجیحی از داروهایی که دارند پرداخت می کردند. . تولید با مواد اولیه قبل از قیمت گذاری جدید و البته در این زمینه فعالان صنعت دارو معتقدند مابه التفاوت را در فرآیند تنظیم قیمت پرداخت کرده اند. به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های تلویزیونی ایران، این انجمن مبلغ ارائه شده از سوی سازمان غذا و دارو به دادگاه را تایید نمی کند و معتقد است محاسبات اشتباه بوده و این تنها یکی از سنگ اندازی های دولت است. . علیه فعالان این حوزه.

این مشکلات زمانی بیشتر نمایان می شود که خلأ در این زمینه بتواند اقتصاد کشور را فلج کند. دولت اکنون به تلویزیون ها بدهکار است و نسبت به بدهی خود حسن نیت نشان نمی دهد. این در حالی است که حداقل می تواند در کنار شرکت های تلویزیونی برای وام های موجود در نوسازی ناوگان خودرو یا تامین مالی با بهره کم یا سایر حمایت ها باشد.

متأسفانه دولت در بحث فروشگاه ها و حمایت از هایپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ که می توانند به عنوان بازوی شرکت های تلویزیونی عمل کنند ضعیف عمل کرده است. عدم نظارت کافی، بی توجهی به این فروشگاه ها، قیمت گذاری کالاها بر اساس قیمت های مصرفی و غیر رقابتی و مسائل مختلف دیگری که باعث تفاوت بین خرده فروشی و عمده فروشی شده است، ناشی از نبود اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد است.

بدهی عمومی، قیمت گذاری، تعیین حاشیه سفارش، عدم توسعه در سیستم توزیع خرده فروشی و سنتی، کمبود نقدینگی کافی در برابر حجم عظیم اقتصاد توزیع و غیره، همگی منجر به ظهور اکثر شرکت های موفق در این صنعت شده است. . که عمر خود را در شرکت مادر می گذرانند وگرنه موفقیت در این صنعت با مشکلات این صنعت بسیار سخت است و جذب سرمایه به آن سخت است.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما