استانداردهای جدید طرح ترافیک تهران اعلام شد

عنوان 20- مجتبی شافعی وی در خصوص تغییرات طرح ترافیک جدید گفت: در ایده جدید طراحی طرح ترافیک، هدف عادلانه شدن پرداخت عوارض است. در گذشته کرایه ها بر اساس زمان ورود و خروج و بسته به نوع معاینه فنی خودروها محاسبه می شد که البته باید مانند ارز فعلی به روش صحیح محاسبه شود. دو عدد یعنی زمان ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها مشخص شود که میزان رفت و آمد و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد می کند را نشان دهد تا مبلغ پرداختی آن باشد. متناسب عوارضی که برای شهر ایجاد می کند.

وی گفت: با توجه به اینکه ابزارهای مدیریت ترافیک مبتنی بر سیستم های فناوری اطلاعات در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، شورای ترافیک شهر تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک تعیین کرده است تا در نیمه دوم امسال سامانه مدیریت ترافیک ایجاد کند. سال پلتفرم برای امتحان کردن برای ورود به طرح حرکت می تواند عادلانه تری از اشیا استفاده کند، البته این موضوع هنوز به برنامه ریزی دقیق و با توجه به اجرای طرح نرسیده است.

شفیعی با بیان اینکه موضوع کلی این است که هر خودرویی با توجه به میزان تردد در محدوده ترافیکی عوارض خود را پرداخت کند، تصریح کرد: تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در شهر تهران بهبود یابد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه میزان عوارض در طرح ترافیک جدید بر اساس چند پارامتر تعیین شده است، گفت: میانگین پرداختی شهروندان نه تنها افزایش می یابد، بلکه می تواند کاهش یابد و این افزایش تنها است. برای افرادی که حجم ترددشان در طرح ترافیک بالاتر از حد متوسط ​​است و برای این گونه رانندگان ممکن است هزینه افزایش یابد اما برای رانندگان عادی که ورودی و خروجی منظم و تردد غیرتجاری دارند قطعا کاهش می یابد.

وی افزود: محاسبه کرایه بر اساس معیارهایی مانند طول هر سفر، مدت سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان گره ترافیکی در جاده ها و وضعیت معاینه فنی خودروها است. وسیله نقلیه مورد تایید شورای ترافیک و نحوه انجام این تحقیقات بسته به جزییات طرح ترافیک محاسبه می شود که هنوز مشخص نیست اما ملاک ما شاخص ذکر شده است./ ایسنا

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما