چگونه سرعت مودم وای فای خانگی را افزایش دهیم؟

مبحث 20- همه کاربران معمولاً زمانی را تجربه می کنند که سرعت اینترنت آنها پایین می آید و نمی دانند برای افزایش سرعت اینترنت چه باید بکنند. در واقع سرعت پایین اینترنت به معنای کندی پیشرفت کارهای مربوطه و اتلاف وقت زیاد است! اما در بسیاری از موارد می توان به روش های عملی سرعت اینترنت را افزایش داد.

یعنی یکی از مشکلات اصلی کاربران سرعت اینترنت است که به دو عامل مهم بستگی دارد. یکی ارائه دهنده خدمات اینترنت و دومی تنظیمات مودم است، بنابراین راه حل های مفیدی برای افزایش سرعت مودم وای فای خانگی وجود دارد که در ادامه این گزارش به آنها اشاره می شود.

مکان مودم: محل قرارگیری مودم در خانه بسیار مهم است، می تواند روی سرعت اینترنت تاثیر زیادی بگذارد، بنابراین سعی کنید مودم را در جایی قرار دهید که با وسایل و سایر موانع فیزیکی مانند دیوار، در و سقف تداخل نداشته باشد. همچنین می توانید با تغییر مکان مودم به مکانی که دسترسی بهتری به دستگاه ها دارد، سرعت اینترنت را افزایش دهید.

به روز رسانی نرم افزار و سیستم عامل راه حل دوم این است که مطمئن شوید سیستم عامل مودم و سیستم عامل شما به روز هستند. بررسی و اعمال به روز رسانی های ارائه شده توسط سازنده مودم می تواند سرعت و عملکرد را بهبود بخشد. پس انجام این کار را فراموش نکنید.

استفاده از فرکانس های مختلف: مودم ها دارای برد دوگانه هستند. 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز، می توانید آنها را طوری پیکربندی کنید که از باند فرکانسی با کمترین تداخل در بالاترین سرعت استفاده کنند. در باند 2.4 گیگاهرتز تداخل بیشتری وجود دارد اما این مودم برد بیشتری دارد. باند 5 گیگاهرتز تداخل کمتر و سرعت بالاتری دارد اما برد مودم کمتر است. انتخاب گروه مناسب متناسب با نیاز شما می تواند سرعت اینترنت شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

محدودیت تداخل بی سیم: تداخل سایر دستگاه ها و تجهیزات بی سیم می تواند بر سرعت اینترنت تأثیر بگذارد. سعی کنید مودم خود را دور از وسایل الکترونیکی مانند مایکروویو، تلویزیون و دستگاه های بی سیم قرار دهید.

علاوه بر موارد فوق نام شبکه بی سیم خانگی را مخفی کنید این یکی از راه های مفید برای افزایش سرعت مودم وای فای خانگی است. برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از شبکه وای فای خانگی و بهبود سرعت آن، برای اتصال شبکه خود را از دسترسی عمومی پنهان کنید در واقع باید SSID آن را مخفی کنید.

پنهان کردن SSID به این معنی نیست که نام شبکه بی سیم شما در لیست شبکه های قابل مشاهده ظاهر نمی شود. این عمل به طور پیش فرض توسط برخی مودم ها پشتیبانی می شود. با مخفی کردن SSID، نام شبکه بی سیم شما در لیست شبکه های موجود نمایش داده نمی شود و تنها افرادی که نام و رمز شبکه شما را می دانند می توانند به آن متصل شوند.

در همین راستا علی اصغر زارعی – استاد دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت سیستم های اطلاعات – مهندسی فناوری اطلاعات – در گفت و گو با ایسنا، به راهکارهای مفید دیگری برای افزایش سرعت مودم وای فای خانگی اشاره کرد و گفت: در صورت اتصال دستگاه ها به مودم، از کابل اترنت استفاده کنید. این روش سرعت و ثبات بیشتری نسبت به اتصال بی سیم فراهم می کند.

وی افزود: همچنین اگر شبکه های وای فای زیادی در منطقه شما وجود داشته باشد، این شبکه ها می توانند با یکدیگر تداخل داشته و سرعت اینترنت شما را کاهش دهند. برای حل این مشکل می توانید کانال مودم خود را تغییر دهید. علاوه بر موارد ذکر شده، استفاده از فناوری های جدید مودم مانند AC، N و … سرعت اینترنت شما را افزایش می دهد.

تنظیم آنتن روتر علاوه بر اجزای ذکر شده می تواند در افزایش سرعت مودم وای فای خانگی موثر باشد; اگر مودم شما دارای آنتن قابل تنظیم است، آنها را مطابق با آن تنظیم کنید. توجه داشته باشید که یک آنتن عمودی سیگنال های Wi-Fi را به صورت افقی و بالعکس منتقل می کند.

بنابراین، در صورت نیاز به انتقال سیگنال وای فای به چند طبقه، تنظیمات آنتن را به حالت افقی تغییر دهید تا سیگنال های وای فای به صورت عمودی بالا و پایین ارسال شوند و در صورت نیاز، برای دریافت پوشش بیشتر، آنتن را به صورت عمودی نصب کنید. . بگذار./ایسنا

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما