پیش بینی جالب یک فعال اقتصادی از نرخ ارز


آفتاب نیوز :

مجیدریزو حریری درباره وضعیت بازار ارز گفت: در 6 ماه گذشته ثبات در بازار ارز حاکم است و بیشتر قیمت ها در بازارهای مالی تثبیت شده یا در حال کاهش هستند. یعنی با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی توسط دولت و بانک مرکزی، شاهد آرامش در بازارهای کالایی مانند دلار، مسکن و خودرو هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: اگرچه برخی فرصت طلبان مخالف سیاست ثبات هستند اما در صورت ادامه این سیاست حتی در بلندمدت شاهد کاهش تورم خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس پیش بینی برخی مخالفان دولت و رسانه ها قیمت دلار افزایش می یابد، گفت: البته ممکن است ذینفعانی که از افزایش نرخ ارز منتفع می شوند به دنبال چنین پولی باشند. . پیش بینی می شود اما با سیاست های اعمال شده توسط بانک مرکزی چشم انداز افزایش قیمت دلار را نمی بینم. البته در کشور ما قاعدتا قیمت دلار در اواخر پاییز افزایش می یابد و اگر بانک مرکزی در این زمینه دقت کند، تا پایان سال دلیلی برای افزایش قیمت دلار وجود نخواهد داشت.

حریری در خصوص آزادسازی 6 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کره جنوبی گفت: منابع آزاد شده در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد. بنابراین در این شرایط بانک مرکزی که نقش نظارتی در بازار ارز دارد، قدرت مانور بیشتری برای اجرای سیاست ارزی مناسب مانند اتخاذ سیاست تثبیت دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: هر چند اجرای هر سیاستی دارای جنبه های مثبت و منفی است، اما در شرایط کنونی موضوع سیاست ثبات از این نظر حائز اهمیت است که نرخ ارز را می دهد. و اقتصاد قابل پیش بینی.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما