من نمی خواهم یک روز روشن، مستقل و جدید باشم

جواد نکونام پس از پیروزی 3 بر 2 تیمش مقابل هوادار گفت: این پیروزی را به هواداران استقلال تبریک می گویم. این یک برد برای آنها و هوادارانشان است. امروز با تماشاگران فوتبال تماشا کردیم و از آن لذت بردیم. باشد که همه این سه نقطه را برکت دهند. حضور هواداران باعث شد قوی تر شویم، به بازی برگردیم و پیروز شویم. امیدوارم بتوانیم از حضورشان لذت ببریم. 20 دقیقه اول خواب بودیم و تیم شیراز جدا شد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: با وجود این توانستیم فرم و تشکیلات تیم را اصلاح کنیم. گل زدیم و روی دروازه حریف فشار آوردیم. نیمه اول را به خوبی به پایان رساندیم و در نیمه دوم با صحبت هایی که در این باره زدیم موفق شدیم دو گل به ثمر برسانیم و به تیم حریف فشار بیاوریم تا آنها را مجبور به اشتباه کنیم. تیم حریف سیستم را تغییر داد اما ما همچنان توانستیم بازی را ببریم. این هوادار خیلی خوب و با برنامه در این بازی بازی کرد. برای آنها در کسب نتایج بهتر در آینده آرزوی موفقیت داریم.

سرمربی استقلال درباره بازگشت این تیم به بازی پس از دو گل گفت: نباید این اتفاق می افتاد و بد بودیم. بازیکنان دیر کارشان را انجام دادند اما از آنها تشکر می کنم که برگشتند. قدرت هواداران باعث تقویت بازیکنان شد. بدون هواداران شرایط ما سخت بود. دیده اید که چقدر فوتبال با تماشاگران متفاوت است. تیم های دیگر از هواداران استفاده می کنند. اولین بازی ما در هفته ششم با هواداران است. خوب نیست و امیدوارم شرایطی باشد که همه بتوانند وارد ورزشگاه شوند و تیم ها از حضور آنها سود ببرند.

مهرداد مواظب خودش باشه

وی درباره عملکرد مهرداد محمدی در این بازی گفت: او بازیکن با کیفیتی است. بازیکنانی با این کیفیت گران ترین بازیکنان جهان هستند. شما دیدید که پارسال چند گل و پاس گل زد. خلاقیت بخشی از فوتبال است. من به این بازیکن اعتقاد دارم. من سال هاست که با او صحبت می کنم. او در قطر بود و نتوانست بیاید. مهرداد خوب بازی می کند و برای گلزنی تلاش می کند. ما منتظر او هستیم و او باید مراقب خودش باشد. ما هم مراقب او هستیم.

نکونام درباره اشتباه ایمان سلیمی گفت: تک تک بازیکنان را نپرسید. سلیمی اشتباه کرد اما مهم نیست. کل تیم خوب کار می کند. کیفیت بالایی دارد و کار خود را به خوبی انجام می دهد. اشتباه بخشی از فوتبال است.

اگر آزادی ما سلب شود، باید دستمان را بالا ببریم

وی در رابطه با خروج استقلال از تهران گفت: امروز کیفیت چمن ورزشگاه عضدی بسیار خوب بود. ما از بازی لذت بردیم. منطقه به خوبی نگهداری می شد. اگر خارج از شهر برویم به نفع تیم های دیگر است. ما را به استادیوم تهران معرفی می کنند، می رویم بازی می کنیم. ما باید از هاست خودمان استفاده کنیم. «فولاد»، «سپهون» و «ذوب آهن» ورزشگاه های خود را دارند و ما ورزشگاه عضدی را فقط برای مسابقات داریم. اگر این را از ما گرفتند، دستمان را (به نشانه تسلیم) بالا ببریم.

سرمربی “استقلال” در پاسخ به این سوال که بازیکنان در لیست خرید خود حضور ندارند و فقط مهرداد محمدی در آن حضور دارند، گفت: دو سه بازیکن از لیست خود جذب کرده ایم. کیفیت بازیکن نتایج را تعیین می کند. تمرکز و کیفیت بازیکن در زمین مشخص می شود. دوست دارم بهترین ها را جذب کنم و به دلیل فشار لیگ، بازیکنان ما می توانند بجنگند. اما نگاه ما مثبت و مترقی است و شرایط خوبی داریم. باید منتظر باشیم و واقعیت این است که در بسیاری از بازی ها شرایط سختی داریم. به هافبک هایمان گفتیم که در جای خود بمانند و حرکت نکنند چون انرژی ندارند. ما سعی می کنیم با این بازیکنان بهترین کیفیت خود را ارائه دهیم. این وظیفه ماست که از خود خجالت نکشیم.

من به استقلال 1000 امتیاز میدم

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد خود و هدایت تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: من خودم را قضاوت نمی کنم و دیگران توضیح دهند. در کارهای مدیریتی نیازی به صحبت نیست. من فقط هزار نمره به تیمم می دهم.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما