بخش بازار اجاره در برابر افزایش قیمت محصولات ایران خودرو

تیتر 20 – سال گذشته هیجان ناشی از انتشار اخباری مبنی بر احتمال افزایش ناگهانی قیمت محصولات دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در آستانه سال جدید، نتایج خود را در بازار خودرو نشان داد. هفته دوم. ماه اول 1402.

برخلاف سال های گذشته که معمولا بازار در آستانه فصل تابستان با تکانه های قیمتی همراه بود، احتمال افزایش قیمت محصولات «سایپا» و «آهن خودرو» متقاضیان را بر آن داشت تا به بازار خودرو در بازار خودرو مراجعه کنند. هفته دوم فروردین .

بازاری که با استفاده از سیستم یکپارچه و پس گرفتن حدود 1200000 پیشنهاد از بازار به آرامش نسبتاً حداقلی رسیده بود. اما به هر دلیلی خبر افزایش قیمت بازار را ناآرام کرده است.

اگرچه هنوز شایعات زیادی در مورد عملکرد صحیح این سیستم و پیامدهای آن وجود دارد، اما آزاد شدن این حجم از تقاضا در بازار آشفته خودرو توانست تا حدودی از التهاب بکاهد و از انتشار مقادیر زیادی دارو جلوگیری کند. . نقدینگی به بازار خودرو

اما آغاز سال و اتفاقات رخ داده باعث شد تا در آستانه اعلام قیمت های جدید، معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه ای نسبت به افزایش قیمت ها هشدار داده و درخواست بازنگری و تعدیل آنها را داشته باشد.

این درخواست برآورده شد اما نتیجه نه تنها به نفع مردم بود بلکه طی سه ماه شرکت “آهن خودرو” و “سایپا” خسارتی بالغ بر 6 هزار تومان دریافت کردند که این امر باعث شد خودروسازان افزایش قیمت را تجدید نظر کنید سپتامبر.

اما این مطالبه با واکنش منفی شورای روابط مواجه شد و موضوعات دیگری را نیز مطرح کرد و در عین حال این نهاد فراملی بر اساس اسناد ارائه شده از سوی خودروسازان، قیمت برخی از محصولات خود را افزایش داد. 14 مهرماه محصولات سایپا و 4 مهرماه 8 محصول از ایران خودرو قیمت گذاری جدید دریافت کردند.

با این حال مشخص نیست پس از تعیین قیمت های جدید 8 محصول ایران خودرو در روزهای اخیر، چرا بخش اجاره بازار خودرو وحشی شده است. آنها با تلاش و باج خواهی از منابع ملی و عمومی سعی در ادامه راه خود دارند و در عین حال روشی که استفاده می کنند دیگر کارساز نیست.

البته نباید زیاده روی کرد و دغدغه قشر بزرگی از جامعه را نادیده گرفت. این قشر از مردم حق دارند در شرایط ناپایدار اقتصادی کشور نگران افزایش قیمت باشند. همچنین مطالبات آنها از جمله ارتقای کیفیت و کاهش قیمت همچنان پابرجاست و در نهایت نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که بیشتر مشکلاتی که صنعت خودرو کشور را درگیر می کند به طور مستقیم به قیمت مربوط می شود. سفارش

در سال های اخیر این نوع قیمت گذاری نه تنها برای صنعت خودرو مضر است، بلکه آفت اصلی اقتصاد کشور است. از دست دادن 164000 همات برای صنعت تنها بخشی واضح از قیمت گذاری اجباری است.

در این شرایط باز هم شرایط تحریم و افزایش نرخ ارز و تورم مانع از تثبیت قیمت ها نشد، تاکید بر صحت قیمت ها در شرایط فوق العاده بازار باعث تقاضای رانت شد. این موضوع خریداران واقعی را از تبدیل تقاضا به خرید دور نگه داشته است.

برخلاف سیستم اجاره، چون با مراحل کارگزاری آشنا بودند، از این فرصت نهایت استفاده را کردند. افزایش قیمت کارخانه و بازار و کاهش مشوق های اجاره بلافاصله موج جدیدی از انتقادات و انتقادات را به همراه داشت.

این در حالی است که افزایش قیمت 8 نام از محصولات ایران خودرو در مرحله اول با کاهش زیان انباشته و زیان تولید و اصلاح آن، قیمت تمام شده تولید را به قیمت نهایی محصول نزدیک می کند. . قیمت، راه افزایش گردش تولید و کیفیت محصول هموار می شود.

زیرا زیان‌های کلان ایران خودرو در سال‌های اخیر که دلیل اصلی آن افت قیمت محصولات و اجبار به فروش خودروها با قیمتی کمتر از قیمت اولیه و قیمت تمام شده تولید بوده، خسارت سنگینی به تولیدکننده وارد کرده است. و مصرف کننده و سهامداران

نکته عجیب اینجاست که در این بین بازار قیمت اصلی خودروها را به خوبی درک کرده و پس از اعلام قیمت 8 محصول، شاهد افزایش هیجان در بازار آزاد نبودیم و قیمت ها از ثبات نسبی برخوردار است. . .

بنابراین در شرایط فعلی اقتصادی کشور، افزایش قیمت ها در کوتاه مدت ممکن است موجب نگرانی و نگرانی مصرف کنندگان شود، اما این مدت کوتاه و گذرا بوده و تنها منجر به کاهش قیمت ها می شود و در غیر این صورت، رقابت موجبات محرک خواهد شد. آنها را بیرون از بازار

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما