اثرات تغذیه بر بهبودی از آنفولانزا

تیتر20- علی اسداللهی در برنامه نبض شبکه بهداشت و درمان سیما به سرماخوردگی اشاره کرد و گفت: هیچ راه کاملا موثری برای پیشگیری از سرماخوردگی وجود ندارد. در بسیاری از موارد علائم آلرژی فصلی و سرماخوردگی بسیار شبیه به هم هستند و به همین دلیل گیج می شوند.

وی افزود: آنفولانزا و سرماخوردگی کرونا مرحله خاصی از بیماری را دارند و فرد محل یا مصرف خود را تغییر می دهد. در برابر هیستامین ها نمی توانند علائم شما را تغییر دهند.

اسداللهی در خصوص تفاوت علائم آنفولانزا و سرماخوردگی گفت: علائم آنفولانزا به صورت ناگهانی ظاهر می شود و کار روزانه فرد را تحت تاثیر قرار می دهد به طوری که فرد اولین روز بروز علائم این بیماری را فراموش می کند، به یاد داشته باشید که علائم سرماخوردگی به تدریج ظاهر می شود. و در بیشتر موارد در روزهای اول سرما، فرد به راحتی به کارهای روزمره خود می پردازد.

اسداللهی ادامه داد: تزریق دگزامتازون در مراحل اولیه بیماری های ویروسی به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا این دارو باعث کاهش پاسخ سیستم ایمنی به ویروس مهاجم و در نتیجه کاهش سرعت انتشار ویروس می شود. تولید مثل افزایش می یابد.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن آنفولانزا برای گروه های پرخطر (افراد دارای اضافه وزن بالای 40 سال، مبتلایان به بیماری های زمینه ای، کودکان و سالمندان) اجباری است زیرا این افراد در صورت ابتلا به آنفولانزا در معرض خطر بیشتری قرار دارند. . همچنین اگر فرد مبتلا به آنفولانزا است، بهتر است تزریق واکسن را تا بهبود علائم به تعویق بیندازید.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: حتی اگر واکسن آنفولانزا زده اید، توصیه می شود هنگام مراجعه به مکان های شلوغ از ماسک سه لایه استفاده کنید.

اسداللهی درباره تغذیه در دوران نقاهت آنفولانزا گفت: بهتر است از مصرف غذاهای پرچرب و فست فود خودداری کنید، زیرا این گونه غذاها علائم شما را تشدید می کند. بسیاری از افراد هنگام ابتلا به آنفولانزا در مصرف مکمل ها و ویتامین های مختلف زیاده روی می کنند، مگر اینکه مشکل تغذیه ای خاصی داشته باشید، استفاده از این مکمل ها برای شما بی فایده است و از این نظر: رعایت رژیم غذایی مناسب کافی است. انجام می دهد./مهر

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما