مهمترین علائم ضعف چشم در کودکان


آفتاب نیوز :

علائم ضعف بینایی در کودکان شامل چندین نکته مهم است که باید به آنها توجه کنید و اقدامات به موقع برای جلوگیری از مشکلات جدی بینایی در کودک خود انجام دهید. به طور خلاصه، مهمترین نشانه های ضعف بینایی فرزند شما عبارتند از:

پلک زدن مداوم

پلک زدن ممکن است نشانه این باشد که کودک شما دارای عیوب انکساری است که بر میزان تمرکز چشم بر روی یک تصویر یا شی تاثیر می گذارد. با نگاه کردن به تصویر، او می تواند به طور موقت تمرکز و وضوح دید را بر روی شی بهبود بخشد. اما این با پلک زدن مداوم همراه است.

نزدیک شدن به تلویزیون یا اشیا

اگر کودک شما خیلی نزدیک به تلویزیون می نشیند یا چیزهایی را خیلی نزدیک به چشمان خود نگه می دارد، مانند پایین انداختن سر در حین مطالعه یا انجام تکالیف، همه اینها نشانه های احتمالی ضعف بینایی هستند. همچنین این یکی از علائم ضعف چشم نزدیک بینی است که باعث می شود فرد در فاصله نزدیک دید واضح و در فاصله دور دید ضعیف تری داشته باشد. در واقع، نزدیک‌تر کردن یک شی یا تصویر به چشم، آن را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

او از سردرد یا چشم درد شکایت دارد

اگر کودک شما در پایان روز از درد چشم یا سردرد شکایت می کند، این می تواند نشانه آن باشد که وقتی سعی می کند دید تاری خود را متمرکز کند، استرس زیادی به چشمان خود وارد می کند. در صورت بروز مداوم سردرد یا چشم درد باید جدی گرفته شود و با چشم پزشک مشورت شود.

خم کردن سر یا بستن یک چشم

یکی دیگر از علائم ضعف بینایی در کودکان این است که کودک شما گاهی یک چشم خود را می بندد یا سر خود را کج می کند تا زاویه دید را بهبود بخشد. این می تواند نشانه ای از ضعف بینایی باشد یا ممکن است کودک شما دچار آمبلیوپی باشد که به عنوان تنبلی چشم نیز شناخته می شود، یکی از شایع ترین بیماری های چشمی در کودکان.

عدم توجه به درس و تکالیف

یکی دیگر از نشانه های ضعف بینایی در کودکان عدم توجه به مدرسه و تکالیف است. از آنجایی که کودکان باید به سرعت و دقت بینایی خود را از دور به نزدیک در طیف وسیعی از اشیاء مختلف، از تخته سیاه و کامپیوتر گرفته تا کتاب های درسی و تبلت، تنظیم کنند، مشکلات بینایی می تواند به صورت عدم علاقه به تکالیف مدرسه ظاهر شود.

مالش بیش از حد چشم

یکی دیگر از نشانه های سوزش چشم در کودکان مالش بیش از حد چشم است. گاهی اوقات این نشان می دهد که کودک شما دچار خستگی شدید چشم یا فشار چشم است. همچنین می تواند نشانه بسیاری از مشکلات عمومی و بیماری های چشمی از جمله ورم ملتحمه آلرژیک باشد که باید جدی گرفته شود.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما