مقادیر نامی دیزل ژنراتور چیست؟ شرکت مهندسی برق روان پاسارگاد

شرکت ولوو پنتا VOLVO PENTA به عنوان یک برند جهانی و معتبر در زمینه موتورهای دیزلی شناخته شده است.

دیزل ژنراتور

برای انتخاب آن باید یکی از انواع دیزل‌ها را با توجه به محیط مورد استفاده و نوع کارکرد آن‌ها انتخاب کرد. دیزل ژنراتورها دی اکسید کربن (CO2) ، اکسید نیتروژن (NOx) و ذرات معلق تولید می کنند. این ژنراتورها این را در جو آزاد می کنند و کیفیت هوا را در مناطق نزدیک به طور قابل توجهی کاهش می دهند. هر لیتر سوخت 0.73 کیلوگرم کربن خالص ، 2.6 کیلوگرم دی اکسید کربن آزاد شده در هر لیتر سوخت دیزل دارد.

از دیزل ژنراتور نو به عنوان منبع تامین برق اضطراری، هنگام قطعی برق شهری در اماکنی مانند بیمارستان ها، دیتاسنترها، فروشگاه ها یا ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می شود. همچنین این دستگاه های مولد برق هنگامی که دسترسی به برق شهری میسر نیست نقش بسزایی دارند و به عنوان منبع تامین برق دایم درصنعت، کشاورزی و راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. مهم است که مقررات مربوط به جریان هوای خنک و تمیز به موتور در موتور گنجانده شود.

اندازه قدرت موتور دیزلی به طور مستقیم متناسب با حداکثر توان خروجی ژنراتور می‌تواند کوپله شود. عوامل متعددی وجود دارد که می‌بایست در ذهن داشته باشیم تا یک موتور دیزلی خوب را برای ژنراتور دیزلی خود انتخاب نماییم. مسلما پس از خرید دیزل ژنراتور مهم ترین موضوع، میزان و سطح کیفیت خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده دیزل ژنراتور می باشد.

تفاوت دیزل ژنراتور بادوین با دیزل ژنراتور ولوو یا برند های معروف دنیا قیمت مناسب با همان کیفیت و مصرف سوخت خوب می باشد که اصلی ترین تفاوت دیزل ژنراتورهای بادووین با دیزل ژنراتورهای اروپایی این موضوع می باشد.

دیزل ژنراتور ها موجود در ایران

این‌ها در مجموعه‌ای با سایزی معادل با ۲۰۰kw تا ۲MW قرار گرفته‌اند. این حالت همیشه زمانی اتفاق می‌افتد که به عنوان مثال ظرفیت زیادی از نیروگاه حدود ۶۶۰ مگاوات به‌طور ناگهانی از دست برود یا یک جهش ناخواسته ناگهانی در میزان توان باعث فرسایش ذخیره شده طبیعی در حال چرخش شود.

دیزل ژنراتور

ترکیبی از موتور دیزل و یک ژنراتور‌الکتریکی (آلترناتور) هستند که در هرمکانی ازجمله ادارات، کارخانجات، صنایع کشاورزی، بیمارستان، فروشگاه ها و… در توان‌های اضطراری، دائم یا مداوم در نبود برق شبکه استفاده‌می‌گردند. حیاترین بخش دیزل ژنراتور،موتور آن است و تمام توان مکانیکی که ژنراتور برای حرکت می خواهد، از موتور تأمین می شود و ۵۰% قیمت اصلی دیزل ژنراتور به موتور آن بستگی دارد. بخش‌های دیگری نیز چون سنسور دمای آب، سنسور سوئیچ روغن، شارژر، کلید اتوماتیک، کنترل بورد، شاسی، کانوپی یا صداگیر و باک سوخت، همچنین لرزه‌گیر نیز در قسمت‌های مختلف دستگاهوجود دارند.

مدل های مختلف دیزل ژنراتور به علت تفاوت ها و ویژگی هایشان قیمت های متفاوتی دارند. پس بررسی مدل انواع دیزل ژنراتور می تواند در خرید نیز به شما کمک کند. از مهمترین مدل های دیزل ژنراتور می توانیم به مدل  ECPE4 pole  ،ECP3C4 pole ،pole ECP34 اشاره کنیم.

از مزیتهای موتور های دیزلی شرکت لوول میتوان قدرت بالا، مصرف سوخت پایین، صدا و آلودگی پایین و … را بیان کرد. با توجه به قیمت تمام شده این موتورها در کنار کیفیت نسبتا قابل قبول قطعات، گزینه مناسبی برای کاربری های سبک می باشد.

دتکتور دود و حرارت متعارف (Conventional Smoke & Heat Detector) مدل MH-216 برند VISTA

برای کاربردهای تجاری، ممکن است لازم باشد تا بطور مستقیم باشد و روی تانک سوخت خارجی نصب شده باشد. یکی از کاربرد‌های این دستگاه، بکارگیری آن در زمینه حمل و نقل جاده‌ای است.

باید بدانید دیزل ژنراتور هایی که توان بالاتری را در بر دارند، در ابعاد بزرگ تری طراحی و تولید می شوند و بالعکس.

بهتر است در ابتدا تعریف مختصری از دیزل ژنراتور ارائه دهیم و بعد از آن به بررسی نکات مهم در خرید دیزل ژنراتور بپردازیم. به زبان ساده دیزل ژنراتور وسیله ای است که برق تولید می کند و در مواقعی که جریان اصلی برق قطع می شود می توان از آن به عنوان برق اضطراری استفاده کرد. البته نوعی از دیزل ژنراتورها به نام دائم به کار هستند که به صورت متناوب استفاده می شوند و مناسب مکان هایی هستند که دسترسی به برق وجود ندارد.

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و پیش فاکتور با شما تماس خواهند گرفت. سلام جناب کریمی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

یکی از مطرح ترین و پر فروش ترین موتور یا محرک مکانیکی (Engine) ، دیزل ژنراتورهای حال حاضر دنیا موتوردیزل بادووین (Baudouin Moteurs) می باشد . این شرکت فرانسوی اصل سالانه هزاران موتور دیزلی و گازسوز به اقصی نقاط دنیا صادر می کند . همچنین تولیدات این شرکت به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب از محبوبیت ویژه ای در بین کاربران و بازرگانان برخوردار است . ترکیبی از موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی است که برای تبدیل انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سطح روغن را تا حد امکان نزدیک به علامت کامل روی میله اندازه گیری قرار دهید (درنظر داشته باشید کیفیت و مارک روغن مشابه قبل باشد). مراحل تخلیه روغن و تعویض فیلتر روغن را به طور منظم با سازنده موتور بررسی کنید و دفع آنها باید به طور مناسب انجام شود تا از آسیب جلوگیری گردد. با این وجود، استفاده از قابل اعتمادترین، با کیفیت ترین روغن ها، روان کننده ها و خنک کننده ها برای کارکردن موتور دیزل ژنراتور حائز اهمیت می باشد. آبادیزل آماده اعزام کارشناس جهت مشاوره قبل از خرید و فروش دیزل ژنراتور برای شرکت‌ها و صنایع است.

مولد دائم (Continuous)[ویرایش]

مجموعه “آبیاران پویان آذر” تامین کننده اصلی تمام محصولات جانبی مورد نیاز برای بکارگیری و استفاده از دستگاه دیزل ژنراتور، در انواع مصارف مورد نیاز به برق سه فاز برای تجهیزات مولد برق اضطراری و دائم کار است. بسیاری از افراد بر این باورند ژنراتور گازوئیلی با قدرت کمتر برای مصارف برق اضطراری مناسب تر است T به این علت که این نوع دیزل ژنراتور به صورت پاره وقت و در مواقع قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تمام مجموعه هایی که قصد حفاظت سیستم خود در مقابل قطعی های مکرر برق را دارند، موتور ژنراتور اضطراری یک گزینه ایده آل و مقرون بصرفه می باشد. موتورهای کامینز دارای عمر مفید طولانی، کارایی بالا، و سوخت‌مصرف کمتری هستند. این محصول دارای عملکردی بسیار اطمینان بخش در تامین برق اضطراری برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی از رنج توان ده الی سه هزار کاوا عرضه شده است. شرکت ها و برندهای معروف زیادی در زمینه تولید و ساخت دیزل ژنراتور یا ژنراتور دیزلی وجود دارند که در این مقاله به معرفی بهترین و معروف ترین دیزل ژنراتورهای موجود در بازار می پردازیم.

از این رو لازم است به بخش تامین قطعات و تجهیزات در هر برنامه تعمیر و نگهداری توجه ویژه شود. یکی از راه‌­های تضمین کیفیت قطعات، تهیه آن از برندهای شناخته شده و معتبر است که عمر تجهیز را می­‌توانند تضمین نمایند. در بین سازندگان فراوانی که در اقصا نقاط جهان به تولید دیزل ژنراتور می­‌پردازند، می‌­توان از برندهای برتری همچون MTU Onsite Energy, Caterpillar, Perkins, Cummins, Waukesha, Generac, Kohler, Mitsubishi, Volvo, Himoinsa نام برد. تمامی توضیحات ارائه شده در خصوص دیزل ژنراتورهای مدرن بر مبنای القای الکترومغناطیس توسط مایکل فارادی در سال ۱۸۳۱ می‌باشد.

دیزل ژنراتور دستگاهی است که سوخت دیزلی را به الکتریسیته تبدیل می کند. این دستگاه مستقل خود از دو بخش موتور دیزلی و ژنراتور تشکیل شده است. موتور دیزلی سوخت دیزل را به منظور تولید حرکت برای ژنراتور می سوزاند و پس از آن ژنراتور حرکت را توسط نیروی الکترومغناطیس به الکتریسیته تبدیل می کند.

با این حال، در برخی از کشورها، از آن‌ها در وسایل نقلیه سبک برای عموم مردم و نه به عنوان وسایل نقلیه سنگین استفاده می‌شود. عوامل مختلفی که می‌تواند منجر به افزایش یا کاهش مقدار سوخت مصرفی شود.

جن ست دیزل را میتوان به صورت دست دوم و کارکرده نیز تهیه کرد و اگر موتور برق کار کرده نو و بدون ایراد باشد، تهیه آن میتواند کاربردی و مفید واقع شود. با این وجود برای خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید حتما آن را در حین خرید چک کنید تا اطمینان یابید که دستگاه به درستی کار می کند.

زمانی که می خواهید به بررسی قیمت دیزل ژنراتور بپردازید باید با انواع مدل های آن نیز آشنایی پیدا کنید.

دیزل ژنراتور

یک پکیج کامل دیزل ژنراتور با قابلیت استارت دستی و یا اتوماتیک ، که سوخت را از طریق عملکرده های مکانیکی، به برق تبدیل می کند. این صفحه حاوی لیست معرفی اصطلاحات رایج مربوط به الکتریسیته ، ژنراتور ها ، موتور های دیزلی، و ژنراتورهای برقی است . ما در مجموعه تیارا همواره سعی کردیم با ارائه محصولاتی مرغوب و با کیفیت، قیمتی اقتصادی و تولیدات داخلی، رضایت مشتریان خود را کسب کنیم.

دیزل ژنراتور

سرویس از طریق یک اتصال دائمی که معمولا استفاده نمی شود، بلکه به جای یا به عنوان مکمل منبع تغذیه اصلی، در دسترس است. یک دوره زمانی خاص است که در آن ، تقاضای انرژی یک سیستم نسبتا پایین می باشد. توسط NERC از ساعت ۱۰ شب تا ساعت ۶ صبح، از دوشنبه تا شنبه و در تمام روز یکشنبه شمارش می شود. رگلاتور ولتاژ با مدوله کردن جریان DC به روتور، ولتاژ بهینه ژنراتور را به طور خودکار حفظ می کند.

تعیین پارامتر مکان نصب محصول، اولین و مهمترین اقدام در نصب دیزل ژنراتور است. چنانچه یک ژنراتور زیر بار کمتر از 30 درصد برود می تواند انباشت خیس ایجاد کند. در واقع انباشت رطوبت از نوعی روغن سیاه است که می تواند از اتصالات اگزوز نشت کند، زیرا موتور به حداقل فشار و دمای عملکرد خود نرسیده است. همانطور که از نام این قسمت مشخص است، وظیفه آن تنظیم ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور است.

باید بدانید که این دستگاه ها قابلیت حمل بسیار مناسبی داشته و می توانید آن ها را با خود برای تأمین سوخت، جا به جا کنید. از سوی دیگر، سوخت مورد استفاده در این دستگاه ها با سوخت موجود در خودروهای سنگین و سبک یکسان بوده و به شما این اجازه را می دهد تا از سوختی یکسان برای آن ها استفاده کنید.

انواع مختلفی از دیزل ژنراتورها وجود دارد، و یکی از برندهای معروف در این صنعت، برند کامینز است. در این مقاله، درباره انواع دیزل ژنراتور کامینز ، مزیت‌ها و معایب استفاده از آنها، و نکاتی که باید در انتخاب و نگهداری این دستگاه‌ها را در نظر بگیرید، بحث خواهیم کرد.

به عنوان مثال یکی از این نقاط آلاسکا است که در آنجا مولفه اصلی در تولید برق نیروگاه دیزلی می باشد. رنج قدرتی دیزل ژنراتورهای مخصوص مجتمع های بزرگ تر و کارخانه ها تا ۲۰۰۰ kVA است.

پس از مرگ رودولف دیزل، شرکت های دیگر مسیر توسعه را ادامه دادند و موتور های جدید را طراحی کردند. دیزل ژنراتور ها پس از وقایع جنگ جهانی اول به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. یک دهه بعد، در سال ۱۹۳۰ اولین نسل از قطارها مجهز به این موتور ارائه شدند. و از آن پس استفاده از موتور دیزل در سطح گسترده رواج یافت به صورتی که در سال ۱۹۳۹ یک چهارم از کشتی ها و شناورهای فعال در آب های جهان به موتور دیزل مجهز شدند.

علاوه بر این، بدنه تضمین می‌کند که اجزای الکتریکی به صورت ایمن زمین شده‌اند. موتور (Engine) همان‌گونه که از نامش پیداست، مانند موتور یک وسیله نقلیه است، با این تفاوت که منبع انرژی الکتریکی بزرگ‌تری دارد و می‌تواند انرژی الکتریکی بیشتری تولید کند.

  • دیزل ژنراتور لوول مانند بقیه دیزل
    ژنراتورها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و دقیق در فواصل زمانی معین دارند.
  • در برخی موتور ها پیشرفته و جدید از یک گرمکن سوخت ورودی به فیلتر استفاده شده است.
  • رسانه مهارتی نماتک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مهارت‌های کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید.
  • دیزل ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و می توان از آن ها هم در مصارف خانگی و هم در کارخانجات صنعتی به خوبی استفاده کرد.

این مدل ژنراتور برق دیزلی برای موارد خاصی استفاده می‌گردد و بهتر است که از آن برای رویکرد اقتصادی استفاده نکنید. با خرید دیزل ژنراتور چند منظوره خواهید توانست نیاز خود را از جهت تامین برق برطرف ساخته و نگرانی نداشته باشید. ژنراتور دیزلی همانند سایر مدل‌ ها، دارای انواعی است که هر یک مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

فروشگاه دشت نور دیزل آماده ارائه مشاوره رایگان توسط کارشناسان مجرب به شما است.

همچنین، قطعات یدکی دیزل ژنراتورها به راحتی در دسترس هستند و می‌توان به راحتی آنها را تعویض کرد. هم اکنون برج های بلند و آپارتمان های دارای خانه های زیاد ، نیازمند نصب کردن دیزل ژنراتور در محیط بنا می باشند. دیزل ژنراتورهایی که در ایران هستند دو نوع دیزل ژنراتور کوپله ایران و دیزل ژنراتور کوپله فابریک می باشند. مهم ترین امتیاز کانوپی پیشگیری از سرو صدای خیلی زیاد در زمان کارکردن دیزل ژنراتور می باشد.

ژنراتورهایی که با استفاده از فوندانسیون نصب می گردند معمولاً جابجا نگشته و بر روی فونداسیون تعبیه شده ثابت می شوند.

رسوبات و آب‌های موجود در سوخت، پس از گرفته شدن توسط فیلترها به علت سنگین بودن وارد قسمت پایین پیاله می‌شوند. رسوبات و آب‌های جمع آوری شده را می‌توان با باز کردن پیچ تخلیه خالی نمود. مثلاً در موتورهای با تعداد سیلندرهای کم و قدرت پایین از یک فیلتر با اندازه کوچک استفاده می‌شود زیرا مقدار سوخت مصرفی و یا درخواستی موتور کم بوده و این فیلتر توانایی تصفیه این مقدار سوخت را دارد. در موتورهای بزرگتر ممکن است از یک فیلتر بزرگ و یا دو فیلتر (دو قلو) استفاده شود.

ژنراتورها در توانهای مختلف را می‌توان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد.

مثلا در مواقعی که برق شهر به دفعات زیاد و یا به مدت طولانی قطع می شود یا در مناطقی که برق شهر در دسترس نیست و باید به طور پیوسته از ژنراتور استفاده گردد مانند اکتشاف معادن و کمپ ها. شركت لوول Lovol  یك شركت چینی می باشد که در زمینه تولید موتور دیزل و اینجا کلیک کنید فعالیت می نماید.

از دیگر امتیازات کانوپی نگهداری فیزیکی در مقابل باد و باران، گرد وغبار و سایر رخ دادهای طبیعی است که این مورد سبب بالا رفتن عمر مفید دیزل ژنراتور می شود. انتخاب بهترین دیزل ژنراتور در ایران مستلزم دانش و تجربه زیادی است.

• دیزل ژنراتور برای کار کردن بهینه نیاز به سوخت زیادی ندارد و این می تواند در هزینه های شما صرفه جویی های چشمگیری را به دنبال داشته باشد. • مواردی همچون استهلاک، فرسودگی و خرابی در آن ها به ندرت اتفاق می افتد. از آن جایی که بسیاری از انواع دیزل ژنراتور به طور پیوسته و دائمی فعال هستند و کار می کنند، بایستی به شکلی طراحی و ساخته شوند که در طول زمان و بر اثر کار مداوم دچار مشکل یا خرابی نشده و به عبارتی طول عمر قابل قبولی داشته باشند.

اما همان طور که در بخش های فوقانی اشاره کردیم، این دستگاه انواع مختلفی دارد که قیمت هر یک از انها متفاوت است و برای آنکه بتوان قیمت این دستگاه را تعیین کرد باید در ابتدا نوع دیزل ژنراتوری که قصد خرید آن وجود دارد، مشخص گردد. دیزل ژنراتورهای پردور با سرعت 750 تا 1500 دور در دقیقه کار می کنند، نسبت وزن به قدرت آنها از بقیه انواع کمتر بوده و سرعت بارگیری و راه اندازیشان بیشتر است. در حالت انتظار در صورت قطع برق مصرفی خارج از واحد بلافاصله و کمترین زمان، ATS زمان روشن و بکارگیری موتور ژنراتور برقرار می کند.

علاوه براین مخصوصا در کشور ما ایران که هدف تحریم ها است؛ باید دقت نمود که قطعات برند مورد نظر به راحتی پیدا شوند. با توجه به اینکه کیفیت و قیمت برند ها به سرعت در حال تغییر است نمی توان به طور قطع برند برتر را معرفی نمود. ما در اینجا میزان استقبال مصرف کنندگان را ملاک قرار داده و برند ها را از بر اساس محبوبیت مرتب نموده ایم.

قسمت‌های مختلف در دستگاه وظایف متفاوتی را بر عهده دارند و هرکدام عملیات به خصوصی را انجام می‌دهند. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که وظیفه ژنراتورها دریافت سوخت از طریق مخزن و در ادامه تبدیل آن به جریان الکتریکی است. در این مقاله به بررسی نحوه کار دیزل ژنراتور و وظیفه اجزای مختلف آن می‌پردازیم.

همچنین ممکن است با یک پنل ATS برای کارکرد خودکار برق شبکه استفاده شود. دینام AC عمدتا از سیم پیچ های فولادی و مس ساخته می شود، در حالی که قاب خارجی معمولاً از فولاد کم کربن ساخته می شود.

آن‌ها قادر به تحمل بارهای سنگین و تغییرات ولتاژ بوده و در شرایط بحرانی و نیاز فوری به برق، عملکرد قابل اعتمادی دارند. این ویژگی آن‌ها را برای کاربردهای حیاتی مانند بیمارستان‌ها و سازمان‌های امداد و نجات بسیار مناسب می‌کند. دیزل ژنراتورهایی که با سوخت کمتری کار می‌کنند و در نتیجه هزینه کمتری دارند، ترجیح داده می‌شوند. استفاده از این دستگاه برای تأمین برق کشتی‌های دریایی امری ضروری می‌باشد.

اصولا مهمترین نکته در تمایز این دیزل ها مدت زمان فعالیت آنها می باشد. در دسته بندی سوم به نوع خنک کننده های موجود در این موتورها توجه می شود. بر این اساس دیزل ژنراتور ها را به دو دسته دیزل های آب خنک و هوا خنک طبقه بندی می کنند.

همچنین می توانید جهت کسب مشاوره رایگان با کارشناسان فروش مجموعه بینش ابتکار خاورمیانه تماس حاصل فرمایید. وقتی دیزل ژنراتور کار می کند، در طی فرآیند احتراق گرما تولید می شود.

بسیاری از مشتریان ژنراتور برق خانگی به دنبال خرید ژنراتور برق های گازی هستند و علت این ایده صدای کمتر و نداشتن دردسر تهیه سوخت این ژنراتورها می باشد. استفاده از ورق‌های فلزی ضخیم و رنگ پودری الکترواستاتیک از مزایای مونتاژ دیزل ژنراتور در بخش‌های فنی واحد تولید مجموعه “آبیارن پویان آذر” است. برای این که یک دیزل ژنراتور بتواند به صورت دائم کار استفاده شود باید از 70 درصد توان دستگاه استفاده شود.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما
محتوای این سایت از منابع مختلف اینترنتی جمع‌آوری و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پردازش می‌شود، اما ما از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.