سبد معیشت 13 میلیون تومان حقوق کارگر 8 میلیون!

افزایش حقوق کارگران باید بر اساس نرخ واقعی تورم باشد

آفتاب نیوز :

رسول گرگیج گفت: نرخ تورم در کشور بیش از 40 درصد است و در شرایط فعلی قدرت خرید جامعه کارگری بسیار کاهش یافته است. انتظار می رود دولت به هر شکلی برنامه ریزی اصولی برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران داشته باشد. کمیته دستمزد کشور برای سال جاری 13 میلیون تومان هزینه زندگی را تعیین کرده است در حالی که کارگر 8 میلیون تومان حقوق می گیرد. امروزه کارگران کمتر از حداقل هزینه زندگی با این دستمزدها هستند.

این فعال کارگری تصریح کرد: متاسفانه عرضه نیروی کار در بنگاه های تولیدی منطقه چندان مناسب نیست و کارفرمایان; کارگران به دلایل مختلف اخراج می شوند. بدون شک قراردادهای 3 و 6 ماهه تضمین کننده کار کارگران نیست.

گرگیج تصریح کرد: مشکلات جامعه کارگری باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد و حقوق کارگران با توجه به تورم و معیشت کارگران تعیین شود. در این شرایط دولت باید به طبقه کارگر کمک ویژه کند.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی همواره تلاش کردند تا جامعه کارگری را در مقابل نظام قرار دهند اما با درایت مردم نتوانستند به این هدف برسند. زحمتکشان همیشه ثابت کردند که پای ساختار و انقلاب ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه کار و تولید عامل اصلی رشد و توسعه کشور است اما کارگران باید در این جامعه احساس راحتی کنند. در این راستا باید در جامعه کارگری و صنعتی امید ایجاد کرد.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما