جایگاه فنی ارزشمند فولاد مبارکه برای روند بازار سهام

عنوان 20 – در چند ماه گذشته که بازار سرمایه در مسیر اصلاحی قرار داشت، بسیاری از کدهای بورسی اصلاح شدند و حتی برخی از آنها بیش از 40 تا 50 درصد ارزش خود را از دست دادند، اما فولاد مبارکه در این مدت تنها 22 درصد اصلاح قیمت را تجربه کرد. از سوی دیگر درآمد سهام این شرکت در یک سال به 79 درصد رسید که تقریبا دو برابر تورم عمومی کشور است و حتی در سه ماهه سهم این شرکت به ثبت رسیده است. درآمد 3 درصدی در حالی است که در فصل تابستان نرخ برق تحت تاثیر منفی وزارت نیرو قرار گرفت.

نقش نماد فولاد مبارکه در بورس ایران از آن جهت حائز اهمیت است که نقش رکن روند بورس را ایفا می کند تا تحت تاثیر اخبار و نوسانات موجود در بازار قرار نگیرد. بورس و اگر سال گذشته شاخص کل بورس بیش از دو میلیون ورودی به دلیل معاملات مثبت این نماد بود.

از سوی دیگر باید توجه داشت که این نماد هیچ گاه تاثیری بر فعالیت شرکت های سرمایه گذاری و صرافی های بزرگ نخواهد داشت، زیرا سهام آن از ارزش بالایی برخوردار است، بنابراین افرادی که در این نماد سرمایه گذاری می کنند سود بیشتری خواهند داشت. از سایر بازارها و در واقع با حفظ جریان پول در معاملات بورس، این شرکت به رکن اصلی معاملات بورس تبدیل شده است که از تغییر جهت بازار سرمایه تحت تاثیر رفتار سرمایه گذاران جلوگیری می کند.

با توجه به اینکه فولاد مبارکه در شش ماهه نخست امسال حدود 123 میلیارد و 526 میلیون تومان از فروش داخلی و صادراتی کسب کرده است، روند صعودی تولید آن حفظ شده است و این موضوع نقطه مثبتی برای حفظ شاخص کل است. بازار سهام در سطح حمایتی..

زیرا در شهریور ماه فروش «شرکت فولاد مبارکه» 19 میلیارد و 727 میلیون تومان بوده است در حالی که در مردادماه این شرکت فروش 18 میلیارد و 642 میلیون تومانی را به ثبت رسانده است که نشان می دهد روند صعودی فعالیت شرکت حفظ شده و از در پایان سال، چشم انداز مثبتی برای توزیع سود نقدی برای ایجاد سهامداران.

از سوی دیگر مرحله اول نیروگاه شهید کاظمی چندی پیش با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و این موضوع گامی در جهت خودکفایی در تامین برق این شرکت محسوب می شود و برق نداریم. در این شرکت می تواند در شش ماه آینده درآمد بیشتری از محل فروش و صادرات داخلی کسب کند.

بدون شک فولاد مبارکه برای افزایش تولید و صادرات تلاش بیشتری خواهد کرد، نقش موثرتری در حفظ سرمایه های سرگردان در بازار سرمایه خواهد داشت، سهام باثباتی مانند فولود مبارکه چرخیده و هیات مدیره شرکت فولود مبارکه همواره نقدینگی خوبی پرداخت کرده است. سود سهام در مجامع عمومی برای جلب اعتماد سهامداران.

در مجمع عمومی امسال حدود 60 درصد از سود فولاد مبارکه به صورت نقدی پرداخت شد، این در حالی است که این شرکت طی سال های گذشته به دلیل سود انباشته چندین برابر افزایش سرمایه داشته است و به همین دلیل همچنان یکی از نمادهای جالب توجه است. این سرمایه است و از طرفی بسیاری از سرمایه گذاران می دانند که این شرکت بخشی از سودی که در مجمع عمومی تقسیم نمی شود را به عنوان اندوخته برای ورود به پروژه های شرکت برای اجرای رشد سرمایه نگه می دارد. .

در حال حاضر فولاد مبارکه با 5 امتیاز جایگاه خوبی در بازار سرمایه دارد و می تواند به ثبات بازار کمک کند زیرا به جایگاه ارزشمندی رسیده و نقدینگی بازار را جذب می کند و در نتیجه به کنترل تورم در اقتصاد کمک می کند.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما