این دستگاه جایگزین تلفن همراه می شود!


آفتاب نیوز :

در سال 1984 ازاستیو جابز“، که در آن زمان 29 سال داشت، از او پرسیده شد که نظر او در مورد کامپیوترهای شخصی چیست.

در آن زمان، تنها چند ماه از عرضه اولین رایانه شخصی اپل، مکینتاش می گذشت، اما بنیانگذار اپل از قبل به دهه های بعدی فکر می کرد. او گفت: “انواع رایانه هایی که ما امروز داریم ابزار هستند. در مرحله بعدی، رایانه ها به عنوان “عامل” عمل می کنند. تقریباً مثل این است که شما یک دوست کوچک دارید.”

جابز آنقدر عمر کرد که نسخه اولیه این مفهوم را به ثمر رساند. او یک روز پس از انتشار «Siri»، یک دستیار شخصی هوشمند و راهنمای آگاه که به عنوان نرم‌افزار برای iOS اپل عمل می‌کرد، درگذشت، زیرا بر تکامل از رایانه‌های رومیزی به لپ‌تاپ و سپس گوشی‌های هوشمند دستی نظارت می‌کرد.

در کنار او برای هر یک از این پیشرفت‌ها، جانی آیو، که در حال حاضر روی چیزی که می‌تواند تکامل بعدی محاسبات شخصی باشد کار می‌کند: یک دستگاه کوچک بدون صفحه‌نمایش هوش مصنوعی.

Jony Ive طراح مشهور بریتانیایی در سال 2019 اپل را ترک کرد تا شرکت خود را راه اندازی کند که در حال حاضر در حال مذاکره پیشرفته با سازنده Open AI Chat GPT برای ساخت یک “آیفون با هوش مصنوعی” است. اطلاعات کمی در مورد شکل این دستگاه وجود دارد، اما غول فناوری ژاپنی Soft Bank بیش از 1 میلیارد دلار به این سرمایه گذاری اختصاص داده است. حدس و گمان ها در مورد این دستگاه می تواند از یک بلندگوی مستقل با قابلیت چت GPT مانند آمازون اکو تا یک هدست هوشمند که به کاربران گوشی های هوشمند هوش مصنوعی اجازه می دهد با آن صحبت کنند، متفاوت باشد. هوش مصنوعی Open به درخواست ایندیپندنت برای اظهار نظر پاسخ نداد. با این حال، افرادی که با این موضوع آشنا هستند گفتند که این دستگاه نمایشگر نخواهد داشت، که نشان دهنده انحراف قابل توجهی از گوشی های هوشمند است.

در حال حاضر این ایده‌ها به نظر می‌رسد که عمدتاً ناشی از پیشرفت‌های اخیر با چت بات ویروسی است. هوش مصنوعی Open AI دو هفته پیش اعلام کرد که هوش مصنوعی آن اکنون به اینترنت دسترسی مستقیم دارد و قادر به «دیدن، شنیدن و صحبت کردن» است. با این حال، نگاهی طولانی تر، جهش بزرگ بعدی ممکن است چیزی بسیار جسورانه تر باشد. یکی دیگر از طراحان سابق اپل، عمران چاودری، در حال حاضر روی چیزی کار می کند که معتقد است تکامل منطقی بعدی کامپیوترهای شخصی است.

Chowdhury که به اختراع صفحه نمایش لمسی آیفون کمک کرد، همگرایی هوش مصنوعی با محاسبات صوتی و حرکتی را برای ایجاد یک روش کاملاً جدید برای تعامل با فناوری تصور کرد.

در نمایشگاه مد اخیر Humane Paris، شرکت جدید Chowdhury از یک دستگاه مرموز به نام Humane Ai Pin رونمایی کرد که شبیه یک ابزار شخصی آینده‌نگر پس از گوشی هوشمند است که به لباس متصل می‌شود. از دست تو همچنین این دستگاه می تواند به سوالات صوتی پاسخ دهد و از طریق دوربین ها و سنسورهای کوچک دنیا را ببیند.

این فناوری توسط مدل Naomi Campbell روی صحنه نمایش داده شد زیرا ارقام جدید وضعیت وخیم بازار گوشی های هوشمند را نشان می دهد. در میان گزارش‌هایی مبنی بر داغ شدن بیش از حد آیفون‌ها و سطوح خطرناک تشعشع، شرکت تحلیل‌گر بازار Canalys فاش کرد که فروش گوشی‌های هوشمند به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه اخیر رسیده است.

چند سالی است که پایان عصر گوشی های هوشمند پیش بینی می شود. اما سرعت پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی به این معنی است که می توان الگوی جدیدی از محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی و محیطی را به این حوزه تعمیم داد که بر خلاف ساعت هوشمند به هیچ وسیله همراهی نیاز ندارد و برخلاف Smart عینک مانعی بین کاربر و دنیای واقعی ایجاد نمی کند. واضح است که دستگاه و فناوری بعدی به این سمت خواهد رفت: کوچک کردن رایانه‌های شخصی تا جایی که تقریباً ناپدید می‌شوند.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما