امسال گرم ترین تابستان تاریخ را داشتیم


آفتاب نیوز :

ناسا تایید کرد که امواج گرمای سوزان در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و سایر مناطق، تابستان امسال را به گرم ترین تابستان روی زمین از حداقل سال 1880 تبدیل کرده است که نشان می دهد رکورد دمای جهانی آغاز شده است.

به گفته آژانس فضایی، رکورد گرمای سال 2023 نتیجه گرمایش جهانی ناشی از انسان و الگوی آب و هوایی تکرارشونده به نام ال نینو است.

بر اساس بیانیه ای که موج گرما را تجزیه و تحلیل کرد، آگوست به تنهایی 2.2 درجه فارنهایت (1.2 درجه سانتیگراد) گرمتر از میانگین تابستان در سال های دیگر بود که 57 میلیون نفر را در جنوب و جنوب غربی ایالات متحده تحت تأثیر قرار داد.

بر اساس آخرین اطلاعات، دمای کل ماه های ژوئن، جولای و آگوست 0.41 درجه گرمتر (0.23 درجه) نسبت به تابستان گذشته بوده است. در یکی دیگر از کنفرانس‌های ناسا درباره وضعیت اضطراری آب و هوایی جهانی که ماه گذشته برگزار شد، دانشمندان تأیید کردند که ژوئیه امسال گرم‌ترین جولای تاریخ بوده است. در حالی که پنج ماه قبل از تیرماه جزو گرم ترین ماه های پنج سال اخیر بوده است.

بیل نلسون، مدیر ناسا در این کنفرانس گفت: “فقط به اطراف نگاه کنید و خواهید دید چه اتفاقی افتاده است.” ما رکورد سیل در ورمونت داریم. ما در فینیکس و میامی رکورد گرمایی داریم. ما بخش های زیادی از کشور را در دود آتش سوزی های جنگلی پوشانده ایم و البته آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم فاجعه ای است که با آتش سوزی هاوایی رخ داده است.

دانشمندان می گویند گرمای شدید ماه جولای به طور مستقیم منجر به مرگبارترین فصل آتش سوزی جنگل ها در کانادا و هاوایی و همچنین باران شدید و جاری شدن سیل در سراسر دریای مدیترانه از جمله یونان و ایتالیا شد.

آنها تا حدودی این رکوردشکنی گرما را به ال نینو نسبت می دهند که هر دو تا هفت سال یکبار اتفاق می افتد. در حال حاضر بادهای اقیانوس آرام که معمولاً به سمت غرب در امتداد خط استوا از آمریکای جنوبی تا آسیا می‌وزند، الگوی طبیعی خود را شکسته و به سمت شرق حرکت می‌کنند. در نتیجه، سواحل غربی ایالات متحده، کانادا و ایالات متحده دارای شرایط بسیار گرمتر از شرایط عادی هستند.

جاش ویلیس، دانشمند آب و هوا و اقیانوس در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در کالیفرنیا، در بیانیه ای گفت: «دمای فوق العاده بالای سطح دریا، که تا حدی به دلیل بازگشت ال نینو ایجاد می شود، مسئول گرمای تابستان است. است. تیم او پیش بینی می کند که بیشترین تأثیر این الگوی آب و هوا از فوریه تا آوریل سال آینده (فوریه تا مارس) رخ خواهد داد.

اما همانطور که گاوین اشمیت، دانشمند آب و هوا و مدیر موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا (GISS) در کنفرانسی در ماه جولای توضیح داد، الگوهای طبیعی آب و هوا بیشتر از فعالیت های انسانی باعث گرم شدن کره زمین می شوند. . به گفته این آژانس، ال نینو به طور خاص منجر به افزایش موقت دما در حدود 0.1 درجه سانتیگراد می شود. گرمایش جهانی مشاهده شده تاکنون بیش از این مقدار است.

او گفت: «بدون مشارکت انسان در محرک‌های تغییرات اقلیمی، ما چیزی شبیه به دمایی را که اکنون می‌بینیم، نخواهیم دید.

تجزیه و تحلیل جدید توسط ویلیس و تیمش در موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا در نیویورک، تنها یک روز پس از هشدار گروه دیگری از دانشمندان مبنی بر اینکه فعالیت های انسانی جهان را از منطقه امن خارج کرده است، ارائه شده است. این تیم دریافت که از 9 محدودیت محیطی به اصطلاح سیاره‌ای که میزان خروج انسان از دنیای ماقبل صنعتی را اندازه‌گیری می‌کند، شش مورد نقض شده است.

امواج گرما شدیدتر می شود، روندی که دانشمندان انتظار دارند در سال های آینده نیز ادامه یابد، اما امسال نشان داده است که در زمان های غیرمنتظره ای نیز رخ می دهد. به عنوان مثال، در اوایل سپتامبر، یک موج گرمای غیرمعمول سه روزه در شهر نیویورک پس از افزایش دمای 20 درجه بالاتر از حد طبیعی، رکوردها را شکست.

اشمیت در بیانیه اخیر خود گفت: «متاسفانه تغییرات آب و هوایی در حال رخ دادن است و اگر به انتشار دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه ای در جو ادامه دهیم، وضعیت بدتر خواهد شد.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما