لینک سازی اموزش لینک سازی داخلی و خارجی از 0 تا 100 آکادمی سبز

پس قرار دادن لینک ها فقط با هدف انتقال ارزش بیشتر و کمک به مخاطب است. هرگاه بین دو صفحه وب ارتباط برقرار کنیم لینک‌ سازی یا Link building کرده‌ایم. شما می‌توانید لینک یک صفحه وب که حاوی آدرس آن است را در یک دکمه، کلمه خاص، گزینه و … قرار دهید تا با انتخاب آن، صفحه جدیدی برای کاربر باز شود. بعید است که شما بخواهید تمام اطلاعات موجود در وبسایت خود را در یک صفحه بگنجانید، پس نیاز دارید یک ارتباط معنادار و منطقی بین صفحات خود ایجاد کنید. در این درس به شما آموزش دادم که به چه شیوه ای پلن و برنامه ای برای بک لینک سازی وبسایتتان ایجاد کنید و برای 3 تا 6 ماه آینده وبسایت پلن خود را به چه شیوه ای پیاده سازی نمایید. تدوین استراتژی صحیح به کار شما نظم و سرعت می دهد و می توانید نتایج بهتری کسب کنید.

آن‌ها مسیر خود را انتخاب کرده و در صورتی که صفحه ای لینک داخلی و خارجی نداشته باشد به معنی بن‌بست است. بن‌بست‌ها علاوه بر این که از نظر گوگل مضر هستند، بلکه باعث می‌شوند کاربران نیز از صفحه خارج شوند. ۶- هنگامی که سایتتان از نظر رابط کاربری و تولید محتوا کاملاً جامع و غنی شد، اقدام به ایجاد لینک کنید. سایت‌هایی که محتوای کم و غیر اصولی دارند، کمتر توسط مردم به یکدیگر پیشنهاد می‌شوند.

انتشار مطالب توسط کاربران اینترنتی یکی از اصول مهم در بکلینک سازی است. تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید. شما می‌توانید در تبادل نظرهایی که توسط وب سایت‌های مختلف، ارائه می‌شود شرکت کنید و با معرفی خودتان و کسب‌وکارتان، لینک‌های طبیعی حرفه‌ای را به سمت وب سایت‌تان روانه کنید. جدا از تعریف بالا دو سبک متفاوت دیگر لینک‌سازی خارجی نیز وجود دارد که از آن به عنوان لینک بیلدینگ خارجی طبیعی و دستی یاد می‌شود، در ادامه به صورت کامل با جزئیات این دو روش فرایند لینک‌سازی آشنا خواهیدشد. اگر به تازگی با دنیای سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت آشنا شده باشید، احتمالا عبارت لینک سازی خارجی یا همان External Link Building برای شما عجیب و غریب بوده و علاقه‌مند باشید تا به صورت دقیق‌تر با مفهوم آن آشنا شوید. اصول طبیعی یک سایت به این صورت است که ابتدا روی محتوا، سئو محتوا و کارهای سئو داخلی کار انجام شود.

در این روش باید دقت داشته باشید که عنوان خبر و همچنین مطالب در رابطه با آنها بسیار زیاد باشد. راه های دیگر استفاده از بازاریابی ویروسی استفاده از وبلاگ ها و ایمیل مارکتینگ می باشد. شما با ثبت کردن محتوای خود در سایت های ویکی به علاوه آشنایی مخاطبان با محتوای خود می توانید آن ها را با برند خودتان  آشنا کنید. برای آشنایی بهتر با مفهوم ریدایرکت 301 و روش‌های استفاده از آن می‌توانید به مقاله ریدایرکت 301 چیست مراجعه کنید. وقتی برای اولین بار وارد به یک برج 100 طبقه می‌شوید ابزار شما برای رسیدن به طبقه 51 و رفتن به اتاق 512، استفاده از آسانسور، راه پله و راهروها است. مسلما برای رسیدن به طبقه و اتاقی خاص به جستجو در تک تک طبقات نمی‌پردازید.

هیچ‌گاه گمان نمیکردم که به این سطح از تنوع و خلاقیت در لینک سازی برسم و این را مدیون دوره لینک سازی خارجی هستم. با این حساب، دیگر به رگبار بستن لندینگ های سایت با بک لینک های مختلف دردی از شما دوا نمی کند. در عوض باید به سراغ استراتژی های لینک سازی جدید و پیچیده تری برویم یعنی هرچه می توانیم داستان لینک سازی را طبیعی تر جلوه دهیم برنده بازی هستیم.

تصور کنید که سایت شما 5 دسته‌بندی اصلی دارد که هرکدام از آن‌ها 5 زیردسته مهم نیز دارند. قرار گرفتن همه این صفحات در منوی اصلی سایت عملا موجب می‌شود که همه آن‌ها ارزش و اعتبار یکسانی نزد گوگل داشته باشند. در حالی‌که دسته‌بندی‌های اصلی و برخی از زیردسته‌های شما اولویت و اهمیت بالاتری دارند. یکی از الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی صفحات سیستم E-E-A-T است که شامل 4 مفهوم تخصص، تجربه، اعتبار و اعتماد می‌شود. گوگل برای تشخیص هریک از این فاکتورها روش‌های متعددی دارد که بخشی از آن بیرون از سایت ما رخ می‌دهد.

من در این دوره پیشرفته لینک سازی به استراتژی های مهم لینک سازی خارجی می پردازم تا بتوانید تاج گذاری برای محتوایتان انجام دهید. اگر قصد یادگیری اصولی لینک سازی خارجی در سال 2023 به بعد را دارید این کارگاه برای شما مناسب است اما اگر چیز خاصی از سئو نمی دانید حتما در دوره آموزش سئو شرکت کنید. لینک سازی برای وبسایت از آن جا که بسیار حساس بوده و اگر توسط افراد متخصص انجام نشود، عواقب خوبی نخواهد داشت.

نکات مهم و کاربردی در لینکسازی خارجی

در نتیجه، وب مسترها به منظور بهبود رتبه‌های خود، شروع به تمرکز شدید در ایجاد لینک‌های خارجی به سایت‌های خود کردند. این امر منجر به ظهور تکنیک‌های مختلف ساخت لینک با کمک سئو کلاه سیاه، مانند مزارع لینک و دایرکتوری‌های اسپم که هدف آن فریب دادن PageRank بود، منجر شد. اگر مقاله را تا به اینجا همراه ما در آکادمی امیرحسین صداقت بوده باشید، اکنون اطلاعات خوبی را درباره لینک سازی خارجی و اصول و قواعد آن دارید.

با جستجو در گوگل و مطالعه منابع رایگان ممکن است محتوایی را انتخاب کنیم که کارایی و معنای خود را از دست داده باشد و به دلیل اینکه هنوز قدرت تشخیص درست نداریم آن را به عنوان یک منبع معتبر بپذیریم. به شبکه های اجتماعی سایت موردنظر و یا قسمت پرسش و پاسخ در سایت مراجعه کنید و رفتار و نحوه پاسخگویی مدرس نسبت به مخاطبان را ببینید و آن را آنالیز کنید. مطمئن شوید که رفتار مدرس چه مخاطبان و چه با خریداران رفتار مناسبی است. شما پس از دوره باید برای دریافت پاسخ سؤالات خود به مدرستان مراجعه کنید و پس از کیفیت پاسخ ها اطمینان حاصل کنید. همچنین برای دوره های جامع سئوی سایت پشتیبانی وجود دارد و شما بعد از خرید می توانید فقط با ارسال تیکت از پشتیبانی دوره ها بهره مند شوید. سلام دوست عزیز
خیر، افزونه های امنیتی تاثیری بر ربات های گوگل و دسترسی آنها به سایت شما ندارند.

  • لینک داخلی (پیوند داخلی)، هر پیوندی است که شما در یکی از صفحات سایت، به یکی دیگر از صفحات همان سایت می زنید و از این طریق، به ارتباط بین این دو مطلب اشاره می کنید.
  • بهینه سازی سرعت لود ، سئو تکنیکال و تمامی این موارد در سئوی داخلی موثر هستند اما برای گرفتن بهترین نتیجه بررسی یک متخصص و داشتن همه موارد با هم میتواند شما را با سرعت از رقبا جلوتر ببرد .
  • مثلا یک سایت طراحی سایت که در زمینه ی برنامه نویسی وب فعالیت میکند نباید تمام صفحات خود را با کلمه کلیدی طراحی سایت محتوا گذاری کند , بلکه باید با عنوان های مختلف محتوای خود را با کلمات کلیدی مشابه ارائه بدهد .
  • در این ویدیو و دوره هیولای آکادمی وبسیما به صورت کامل درباره نقشه راه موفقیت در سئو که برندینگ آنلاین هم می‌تواند یکی از دستاوردهای آن باشد، به صورت کامل صحبت کرده‌ایم.
  • مثلا اگر به صفحه ای لینک داده ایم که دسترسی ربات های گوگل به آن مسدود شده است از نوفالو استفاده میکنیم.

قسمت های دیگری هم به جز صفحات مقاله و محصول، برای قرار دادن لینک داخلی وجود دارد. البته در استفاده از آنها دقت کنید، زیاده روی نکنید و انکرتکست های بهینه برای کاربر و موتور جستجو قرار دهید. اگر چه روشهایی برای لینک سازی داخلی وجود دارد، بهتر است این کار را به صورت دستی انجام دهیم. زمانی که ارتباطات معنایی را بین صفحات مختلف بررسی کردید، می توانید در هر صفحه ای که می خواهید لینک داخلی به یکی از صفحات دیگر بدهید، با استفاده از یک متن مشخص که نماینده آن مطلب است به صفحه دیگر لینک دهید. افراد زیادی تصور می‌کنند که لینک سازی داخلی در سئو تاثیر ندارد ولی این یک اشتباه بسیار بزرگ است؛ زیرا لینک سازی داخلی در سئو سایت بسیار اهمیت دارد. لینک های داخلی آدرسی شبیه لینک اصلی سایت دارند که در ادامه لینک اصلی اضافه شده است.

نکاتی که برای شما تعریف دقیقی از چیستی لینک سازی خارجی را ارائه دهد و در ادامه به آموزش لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک بپردازد. در این میان به پاسخ سوال اصلی چگونه لینک بسازیم نیز خواهیم پرداخت و از نوه لینک سازی خارجی به مواردی اشاره خواهیم کرد. امید است در صورت همراهی با ما در ادامه مقاله بتوانید به اطلاعات مفید و کاملی دست پیدا کرده و نتایج مطلوبی را از این اطلاعات به دست آورید.

لینک سازی خارجی از ابتدای توسعه موتورهای جستجو بخشی جدایی‌ناپذیر از سئو بوده است. در روزهای آغازین اینترنت، موتورهای جستجو به شدت به عوامل داخلی صفحه مانند متا تگ‌ها و چگالی کلمات کلیدی متکی بودند تا ارتباط یک صفحه وب را با عبارت جستجو شده تعیین کنند. بااین‌حال، هرچه تعداد کاربران بیشتر شد، موتورهای جستجو به روش بهتری برای اندازه‌گیری اعتبار یک صفحه نیاز داشتند.

چه زمانی باید لینک سازی خارجی انجام داد؟

اگر لینکی بدون افزونه و بدون کد نویسی در مقالات و مطالب شما ایجاد شود را لینک سازی دستی گویند .لینک هایی که در مطلب خود میسازید و به دیگر مطالب مرتبط داخل سایت خود لینک بدهید جزء این دسته از لینک ها میباشد . که با این روش به مخاطبان خود میتوانید بفهمانید که در این زمینه اطلاعات بیشتری در سایت وجود دارد و با کلیک بر روی ان لینک و مطلب کاربران به صفحه مربوطه هدایت میشوند . تنها در شرایطی که دسترسی گوگل از طریق فایل robots.txt یا تگ نوایندکس بسته شده است، بهتر است از ویژگی نوفالو استفاده کنیم. به عنوان مثال اگر در محتوای مقاله به صفحه حساب کاربری لینک داده باشیم و این صفحه از دسترس ربات‌های گوگل خارج شده باشد می‌توانیم با استفاده از ویژگی نوفالو به ربات‌های گوگل اطلاع دهیم که نیازی به بررسی آن صفحه نیست. به لینک‌هایی گفته می‌شود که کاربر را از سایت شما به سایت‌های دیگر منتقل می‌کنند.

زیرا در صورتی که مطالب تولید شده واقعا جذاب و کاربردی باشد و کاربران از خواندن مقالات لذت ببرند، یا مطلبی به عنوان مطلب پیشنهاد شده توسط نویسنده ارائه شود، قطعا کاربران مقاله بعدی را خواهد خواند. همین موضوع سبب می‌ شود کاربر ماندگاری بیشتری در سایت داشته و مشاهده صفحات توسط او بیشتر شود. در صورتی که مقاله‌های شما با کیفیت و مورد اعتماد باشند، خیلی از وب سایت‌های دیگر مقاله شما را در قالب لینک خارجی به کاربرات خود معرفی می‌کنند. به همین دلیل لینک سازی باید با دقت و با صرف زمان زیادی انجام گیرد تا با گذشت زمان تاثیر آن نتیجه بخش باشد. لینک سازی مدت‌ زیادی است که به عنوان اصلی‌ترین پایه تاکتیک‌ های سئو در نظر گرفته می‌شود.

این معیار بسیار موثر بود، زیرا طبق این ایده به وجود آمده بود که هر external link به معنی یک رای اعتماد برای آن سایت یا صفحه است. یک نکته بسیار مهم که در استراتژی لینک سازی داخلی سایت خود باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید فقط در صورت نیاز و با یک انکر تکست واقعی به صفحات دیگر خود لینک دهید. تا کاربر با کلیک روی کلمات کلیدی مستقیم وارد صفحه هدف شده و رتبه و بازدید از سایت نیز بالا رود. فقط به این نکته توجه کنید که هر یک از کلمات کلیدی شما دارای صفحه هدف مخصوص به خود باشند. شما با استفاده از این لینک‌ ها به کاربر خود می‌ فهمانید که در این حوزه اطلاعات بیشتری در سایت دارید که می‌توانند به آنها نیز مراجعه کنند.

در واقع آنها از شما میخواهند که چند نفر از دوستان خود را در زیر پست تگ کنید. دقت داشته باشید وبلاگ نویسان ماهری که خود دنبال کنندگانی با خود به همراه دارند میتواند در بالابردن بازدید از سایت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. باید به همه ی کسانی که میگویند این کار جواب نمی دهد بگوییم که شما جز تنبلی کار دیگری بلند نبوده و حتی حاضر به امتحان به هیچ روشی نیستید.

داشتن استراتژی لینک سازی خارجی، به معنی اجتناب از انتشار لینک در چنین سایت هایی است. اگر سایت شما در حوزه خدمات خودرو فعالیت می کند، نباید در سایت هایی که درباره آموزش مطالب درسی مطلب تولید می کنند، از شما نامی برده شود. شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیت خودتان باشید. البته سایت هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. اگر قصد دارید این گونه سایت ها را انتخاب کنید، بهتر است از بالا بودن امتیاز این سایت ها مطمئن باشید. سایت برترین ها از این دست سایت های جامع است که در هر دسته، مطلبی برای گفتن دارد و می تواند موجب بالا رفتن بازدید شما بشود.

جایگاه لینک در صفحه

لینک سازی خارجی به روش لینک سازی گویند که از سایت های دیگه به سایت شما لینک میدهند . در پایان از شما دعوت می‌کنیم اگر سوالی درباره فالو یا نوفالو بودن لینک‌سازی داخلی دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. سوالات شما در سریع ترین زمان ممکن توسط کارشناسان آکادمی وبسیما پاسخ داده خواهد شد.

خرید بک لینک یکی از روش هایی است که می توانید با آن، از سایت های دیگر لینک دریافت کنید. بنابراین با توجه به کسب و کارتان لازم است که حضور فعال در شبکه های اجتماعی داشته باشید تا بتوانید با مشتریان خود در ارتباط باشید. شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای معرفی محصول، خدمات، مطالب و… مربوط به کسب و کار شما است و جز یکی از موارد مهم محسوب می شود. اینکه کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر است، بستگی به کسب و کار شما دارد و با توجه به موارد مختلفی می توانید از مناسب ترین آن ها استفاده کنید و باید در این مورد تحقیق کنید. پلتفرم های شخصی لینک سازی ما و شبکه های خبری و ربات های اتوماتیک بک لینک ، سئو را با کمک هوش مصنوعی از همیشه آسان تر کرده اند . برای سفارش لینک سازی خارجی و مشاوره سئو داخلی به ما در تلگرام پیام دهید یا پلن های ما را در سایت بررسی کنید .

زمانی که برای یادگیری یک تکنیک اشتباه صرف می‌کنیم در کنار فرصتی که برای یادگیری مجدد و فراموشی آموزش‌های قدیمی از دست می‌دهیم مهمترین هزینه‌هایی هستند که در ابتدای راه می‌پردازیم. با نگاه مدرن‌تر می‌توان گفت؛ SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است. ولی نگران نباشید در این صفحه یک ساختار منظم و هدفمند را به شما معرفی می‌کنیم.

  • در واقع لینک سازی خارجی می‌تواند موجب کسب «رای اعتماد» برای سایت شما از طرف دیگر سایت‌های با page authority بالا شود.
  • همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد لینک سازی خارجی عبارت است از لینک هایی که از دامنه خود به دامنه های دیگر داده می شود.
  • دامین آتوریتی یا به انگلیسی Domain Authority یکی از پارامترهایی است که توسط شرکت MOZ برای تحلیل و آنالیز سایت‌ها ارائه‌شده است.
  • به عبارت دیگر استفاده مناسب از ویژگی نوفالو به ربات‌های گوگل کمک می‌کند که اهمیت و ارتباط معنایی صفحات پیشنهاد شده با مقاله ما را بهتر درک کنند.

این 3 بخش در تمامی صفحات سایت به صورت ثابت وجود دارند و لینک هایی که در آن ها قرار میگیرد را با نام لینک “ساید واید” میشناسیم. تمامی موارد مورد نیاز از شناسایی منابع تا تدوین استراتژی بیان شده است که بتوانید به بهترین شکل ممکن سئو خارجی وبسایت را انجام دهید. لینک های خارجی از یک دامنه به یک دامنه کاملا جداگانه اشاره دارند در حالیکه لینک های داخلی فقط به یک دامنه اشاره دارد. برای مثال لینک هایی که از وب سایتهای دیگر به سایت شما داده می شود لینک خارجی و لینک هایی که از وب سایت خودتان به مطلب دیگری از وب سایت خودتان ارجاع می دهند لینک های داخلی هستند. در صورتی که لینک داخلی سایت تان nofollow باشد، تغییر چندانی در نتایج جستجوی گوگل مشاهده نخواهید کرد. شواهد نشان می دهد لینک های nofollow کمک چندانی به روند لینک بیلدینگ سایت تان نخواهند کرد.

امروزه نیز گوگل سایت‌هایی که برای بهینه سازی صفحات خود از برخی تکنیک‌ها، از جمله external link، بیش از حد استفاده می‌کنند را اصطلاحا پنالتی می‌کند. اطلاع از اینکه از چه تکنیک‌های لینک سازی باید خودداری کرد و چگونه طبق مقررات گوگل عمل کرد از موضوعات مهمی هستند که باید همیشه به آن‌ها توجه داشت. برای این کار بایستی سفارش بک لینک به تمامی موارد و تکنیک های سئو کلاه سفید توجه داشته باشید. صبر داشته باشید و کیفیت مطالب خود را بیشتر و بیشتر کنید تا سایت‌های دیگر نیز به سایت شما اعتماد کنند و به آن لینک دهند. پس سعی کنید از لینک‌های خوب و طبیعی بیشتر استفاده کنید تا گوگل به سایت شما اعتماد کند و در صفحه موتور جستجو، سایت شما رتبه خوبی بگیرد.

این سایت ها چون توسط نهاد آموزشی معتبر اداره می شوند نزد گوگل دارای اعتبار بسیار بالایی هستند و وقتی یک سایت لینکی از آنها دریافت می کند گوگل نیز به آن سایت اعتماد و اعتبار بالایی منتقل می کند. یعنی در قدم اول تلاش کنید تا با داشتن فرایند تولید محتوا قوی و حرفه‌ای، لایق دریافت لینک از دیگر وبسایت‌ها در دنیای وب شوید و سپس در زمان مناسب با داشتن دید حرفه‌ای و درست اقدام به ایجاد لینک‌ها کنید. مزارع لینک به سایت هایی گفته میشود که پر از لینک های خروجی هستند و به وبسایت یای مخلفی لینک داده اند. لینک سازی در این گونه وبسایت ها نه تنها هیچ اعتبار و ارزشی به سایت شما منتقل نمیکند، بلکه به سئوی سایت شما آسیب هم میزند. Mozbar ابزاری است که میتوانید با آن میزان دامین آتوریتی و پیج اتوریتی وبسایتی که درآن لینک میسازید را  بسنجید و از اسپم بودن آن ها مطمئن شوید. از طرفی دیگر، لینک نوفالو برعکس لینک فالو است و از آن اعتباری به صفحه سایت شما منتقل نمیشود.

بسیاری از سایت‌ها در قالب مسئولیت اجتماعی که دارند، سعی می‌کنند اخبار واقعی را از پست‌های تبلیغاتی خود جدا کنند و به همین دلیل از برچسب‌هایی مانند “رپورتاژ” یا “تبلیغ” در این خبر استفاده می‌کنند. با این کار تمام بک لینک‌های منتشر شده در این سایت در یک صفحه آرشیو قرار گرفته و دسترسی روبات‌ای گوگل به آن راحت تر خواهد بود. آپدیت لینک اسپم 2022 یکی از چالش برانگیزترین به روزرسانی‌های گوگل در سال 2022 بود که تقریبا تمامی سایت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داد. در مطلب قبلی خود به صورت مفصل در مورد این آپدیت صحبت کردیم و در این مطلب قصد داریم در مورد اقداماتی که از این به بعد در مورد لینک سازی خارجی خود داشته باشیم، صحبت کنیم. خرید بک لینک به دلیل مشکلاتی که دارد اصلا پیشنهاد نمیشود و بهترین کار این است که خودتان آن ها را بسازید یا حداقل بر نحوه ساخت آن ها مدیریت داشته باشید. به طور کلی هدف هر ابزار آنالیز بک ‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند.

لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است. این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه لینک‌های خارجی ارزش یکسانی ندارند. موتورهای جستجو برای لینک‌های وب‌سایت‌های باکیفیت و مرتبط بیشتر از لینک‌های وب‌سایت‌های بی‌کیفیت و نامربوط ارزش قائل هستند.

تاثیر بازاریابی محتوا تنها در جذب مخاطب نیست بلکه بر تبدیل کاربر به مشتری و ایجاد حس وفاداری نیز موثر است. برای کسی که در ابتدای راه قرار دارد تشخیص آموزش اصولی با تجربه سطحی بسیار دشوار بوده و ممکن است دید اشتباهی نسبت به سئو و یادگیری آن به دست آورد. بپذیریم که بخش زیادی از دانش سئو حاصل تجربه افراد و اجرای پروژه‌های مختلف است ولی همه به یک اندازه قدرت تحلیل شرایط و تبدیل آن به یک الگوی تکرارپذیر را ندارند. متاسفانه آموزش‌های متعددی در اینترنت وجود دارند که نتیجه برداشت شخصی یا حاصل یک اتفاق در پروژه‌ای خاص هستند ولی در قالب تکنیک و آموزش به صورت عمومی منتشر می‌شوند.

مسلما فروم ها و سایت های پرسش و پاسخ بسیاری را در زمینه کاری خود میشناسید. میتوانید با عضو شدن در آنها و فعالیت به سوالات کاربران تا حدود زیادی پاسخ دهید. شرکت کردن مکان هایی که باعث اعتبار سایت شده و امکان اشتراک گذاری مطالب را بالا می برد بسیار اهمیت دارد. شما می توانید در بخش اطلاعات کاربری آدرس سایت خود و همچنین در بخش امضای کاربری آدرس لینک خود را همراه با انکرتکست ایجاد کنید. همانطور که می دانید بازدیدکنندگان از سایت شما بهترین کسانی هستند که میتواند مطالب را در سطح اینترنت به اشتراک بگذارند.

با این حال، قوانین ساخت لینک در طی سال‌ها با بروزرسانی الگوریتم‌ های گوگل در حال تغییر هستند. لینک سازی جزء مهمی از آموزش سئو است و قبل از هر کاری باید آن را به خوبی یاد بگیرید. بدون شک شنیده اید که لینک سازی اصول خاص خود را دارد و با توجه به سایت مورد نظر، باید استاندارد‌هایی رعایت شود. یکی از سایت‌ها ما چندین لینک با انکرتکست‌های از مدل Generic دریافت کرده بود (به صورت کاملا طبیعی و بدون دخالت ما) و این بک لینک‌ها هم تاثیر بسزایی در دریافت رتبه ما داشتند. پس به این موضوع توجه ویژه‌ای کنید که از انواع انکرتکست‌ها برای ساخت بک لینک استفاده کنید.

از سال 2018 به بعد گوگل ایندکس های خود را ابتدا برای کاربران موبایلی انجام داد و این موضوع نشان می دهد که اهمیت موبایل در این سال ها بسیار بسیار افزایش پیدا کرده است. از این رو چنانچه سرعت بارگذاری وبسایت شما پایین می باشد به دنبال افزایش آن باشید تا گوگل شما را جریمه کرده است! همچنین داشتن تجربه کاربری بالا در تلفن های همراه می تواند به یک معجزه ختم شود.

فراموش نکنید که گوگل رفتار غیرطبیعی و طبیعی سایت شما را متوجه می شود؛ بنابراین به دنبال پیشرفت خیلی سریع نباشید. الگوریتم های گوگل محتوا و لینک های سایت شما را بررسی می کنند و در صورتی که متوجه شوند شما به دنبال رشد غیرطبیعی سایت خود هستید، شما را پنالتی می کنند. از یاد مبرید که سئو فرایندی زمان بر است و کیفیت همیشه مهم تر از کمیت است.

یکی از کار هایی که رقبای شما برای پنالتی کردن سایت شما می کنند استفاده از لینک سازی خارجی در سایت های مختلف با نام سایت شما است. این لینک سازی به صورت کاملا غیر اصولی و با کلمات و موضوعاتی انجام میشود که باعث حساسیت گوگل نسبت به شما شود. استفاده از هر مهارتی مزایای خاص خود را دارد که سبب استقبال بیشتر و روزافزون از آن می‌شود.

به دنبال سایت هایی با page authority بالا در زمینه موضوعات تخصصی سایت خود بروید. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. گفته‌های زیادی راجع به اینکه ماکزیمم لینک‌های خارجی که می‌توانیم در هر صفحه استفاده کنیم چقدر است وجود دارد. برخی از منابع گوگل اعلام کرده‌اند که محدودیت لینک برای هر صفحه 100 لینک است. برای همین تلاش کنید که تعداد لینک‌های مورد استفاده‌ی خود را در حدی منطقی (کم‌تر از 100 عدد) نگه دارید.

گوگل پاسخ این سوال را داده است ” سازماندهی اطلاعات جهانی، دسترس پذیر کردن و سودمند نمودن اطلاعات در سطح بین المللی ” از اهداف اصلی سئو حرفه ای است. اما در سویی دیگر افراد و مجموعه ها برای نمایش خدمات و یا محصولات خود ناگذیر به استفاده از سئو هستند تا نتایج وبسایت آن ها در میان ده ها صفحه وب به نمایش کاربر در بیاید. به طور خلاصه هنگامی که شما یک کلمه را در گوگل سرچ می کنید لیستی از وبسایت ها برای شما به نمایش در می آید که 95 درصد کاربران در همان صفحه اول و در لینک های 1 تا 10 نتایج خود را به دست می آورند. پس شما باید سعی کنید که خود را در این صفحات قرار دهید تا بتوانید به کسب درآمد اینترنتی بپردازید و نتایج بهتری را دریافت کنید. با خرید و تهیه دوره های آموزش سئو حرفه ای سایت ما می توانید به یک سئوکار حرفه ای و متخصص تبدیل شوید. با افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند، ارتباط برقرار کنید و شبکه سازی کنید.

در لینک سازی خارجی هم دقیقا همین اصل وجود دارد زمانی که شما از سایت های خیلی خوب و خفن لینک دریافت کنید، می توانید نظر حضرت گوگل را به سمت خود جلب نموده و او را مجاب کنید که برای شما ارزش بیشتری قائل گردد. سایت های مختلفی وجود دارد که مرتبط با کسب و کار شما است و شما می توانید به صورت رایگان در آن ها به معرفی محصولات، خدمات، مقالات و… کسب و کارتان بپردازید و به عنوان مهمان پست هایی را به اشتراک بگذارید. سایت های مختلفی هستند که تولید محتوای خاصی انجام نمی دهند و در واقع صرفا بستری برای گذاشتن محتوا توسط اشخاص دیگر هستند. شما می توانید با ایجاد اکانت در آن ها عضو شده و مقالات علمی کسب و کارتان که در راستای رفع مشکلات آن صنعت است و یا حتی معرفی خدمات و محصولات مربوط به کسب و کارتان را در آن ها به اشتراک بگذارید. برای نمونه سایت ویرگول یکی از سایت هایی است می توانید در آن مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

لینک‌سازی در سئو خارجی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کسب نتایج برتر در گوگل است، اما شرط موفقیت در روند لینک‌سازی، انجام اصولی آن است. هرگونه اشتباه در این فرایند می‌تواند منجر به مجازات‌شدن سایت و حذف آن از نتایج گوگل شود. در این دوره، تمامی قوانین مربوط به لینک‌سازی را به شما آموزش خواهیم داد. گزینه‌ی آخر می‌تواند این ابزار را برای شما تبدیل به ابزاری کلیدی کند، زیرا هدف لینک سازی خارجی و سئو این است که از رقبای خود پیشی بگیرید. با اطلاع داشتن دقیق از فعالیت رقبای خود و پروفایل لینک سازی آن‌ها، شما درک بهتری از استراتژی‌های آن‌ها خواهید داشت و می‌توانید از آن روش‌ها برای بهبود لینک سازی خارجی خود استفاده کنید. بهتر است که سایت‌های محبوب و پربازدید در حوزه‌ی فعالیت خودتان را در نظر داشته باشید.

احتمال دارد که گوگل بعد از مقدار مشخصی (100 لینک) دیگر لینک‌های شما را به حساب نیاورد، اما به خاطر این کار شما را جریمه می‌کند. هر چقدر برند شما بیشتر رشد کند، افراد بیشتری خود به خود شما را لینک می‌کنند. جایگزین کردن لینکی که دیگر کار نمی‌کند با یک منبع با ارزش و معتبر باعث می‌شود که هم لینکی ارزشمند داشته باشید و هم سئوی سایت شما بهبود یابد. مگر این که سایت، وبلاگ و یا انجمنی که از نظر گوگل امتیاز خوبی دارند، سایت مورد نظر را تایید کنند. گوگل نیز به تایید سایت‌ های معتبر بیشتر از توضیح همان سایت اهمیت می‌دهد.

روش‌هایی و آموزش لینک سازی خارجی ای که در صورت استفاده درست و اصولی در سئو خارجی می‌تواند بر روی رسیدن به نتیجه مطلوب برای سئوی مناسب اثر بزرگی را داشته باشد. متخصصین سئو بر این باورند که لینک های خارجی منبعی عالی برای رتبه گرفتن از گوگل میباشند . اگر شما محتوایی حرفه ای تولید کنید اما سایتی  به وبسایت شما لینک ندهد ان صفحه در مدت بسیار طولانی رتبه میگیرد . البته این را هم بگویم  که مهم ترین فاکتور برای موتور های جست و جو گر محتوا میباشد . اگر لینک خارجی شما کاربر را به صفحات محبوب و مرتبطی که رتبه بندی بالایی در سرچ گوگل دارند منتقل کند، آن لینک سازی خارجی دارای ارزش بیشتری خواهد بود.

نتایج به شکل یک لیست کامل از تمامی لینک‌های inbound و outbound و همچنین انکر تکست‌های مربوط به آن‌ها نشان داده خواهند شد. اگر تصاویر لینک شده‌ای نیز در آن صفحه وجود داشته باشند، انکر تکست آن‌ها نیز به شما ارائه خواهد شد. پس اولین کاری که در این زمینه پیشنهاد می‌شود، ایجاد لیستی از سایت‌های معتبر و تلاش برای گرفتن لینک خارجی از طرف آن‌هاست. در صورتی که بدون کد نویسی یا افزونه لینک سازی انجام شود، لینک سازی دستی صورت گرفته است‌. یعنی زمانی که لینک هایی را خودتان می‌سازید و به دیگر مطالب سایتتان مرتبط می‌کنید. به همین دلیل سئوکاران برای صفحات خود لینک‌ های خارجی مصنوعی می‌سازند تا با ساخت این لینک‌ها، سایت را با سرعت بیشتری به صفحه اول موتور‌های جستجو برسانند.

پس نوفالو یا فالو کردن لینک هیچ الزامی را برای گوگل ایجاد نمی‌کند که اعتبار را به آن سایت منتقل کند یا خیر. حالا که گوگل با لیستی چند صدتایی از بک لینک‌ها رو به رو می‌شود، چیزی که می‌بیند یک لینک فارم یا مزرعه لینک است و حالا نوبت قلع و قمع کردن لینک‌های ساخته شده فرا رسیده است. اگر به صورت اصولی و درست انجام شود و لینک سازی به صورت اسپم صورت نگیرد، هرگز پنالتی نخواهید شد. داخل این دوره آموزشی ما به طبیعی ترین حالت ممکن لینک سازی را به شما آموزش خواهیم داد. الگوریتم پاندا به دنبال جریمه سایت هایی است که به صورت اسپم لینک سازی می کنند می باشد و به راحتی آن ها را تشخیص می دهد.

معمولا این وب سایت‌ها با ترکیب HTML، CSS و زبان‌های دیگر ایجاد می‌شوند. HTML به شما کمک می‌کند تا به وب سایت خود تصویر، متن‌های طراحی شده و بسیاری از جزئیات دیگر را اضافه کنید. این قابلیت یک طریقه لینک سازی خارجی محبوب برای بسیاری از افراد در حوزه‌ی سئو است. حال که به اهمیت لینک سازی خارجی برای سایت پی بردید، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در این زمینه، کمیت نسبت به کیفیت ارجحیت ندارد. داشتن لینک‌های زیاد از طرف سایت‌های ماهواره‌ای یا سایت‌هایی که هیچ بیننده یا اعتباری ندارند به معنی بالا رفتن رتبه‌ی سایت شما در موتورهای جستجو نیست. برای اینکه اهمیت لینک سازی خارجی بر سایت خود و نتایج مثبت آن را مشاهده کنید باید بر کسب لینک‌های با کیفیت تمرکز کنید.

سایت‌های زیادی در اینترنت پیدا می‌شود که به ما اجازه درج لینک در پروفایل کاربری، بخش نظرات مقاله یا حتی فروم‌های تخصصی می‌دهند. این لینک‌ها عموما نوفالو بوده و تاثیر مستقیم بر جایگاه ما ندارند ولی با توجه به رایگان بودن و با هدف ایجاد تنوع در انکرتکست مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از لینک‌سازی داخلی می‌توانیم صفحاتی که موضوعات مشابه دارند را به هم مرتبط کرده و از این طریق قدرت و اعتبار بیشتری به آنها بدهیم. مثلا صفحات کفش مردانه، کفش زنانه و کفش اسپرت می‌توانند کلاسترهای جذابی برای پیلار اصلی سایت ما یعنی خرید کفش باشند. ساختار سایت و ماهیت هر صفحه را باید طوری انتخاب کنیم که با هدف کاربر از جستجو یکسان باشد در غیراینصورت شانس کمی برای کسب جایگاه داریم.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما